تشخیص و درمان بیماری ‎های زانو و لگن

تشخیص و درمان بیماری های زانو لگن

تشخیص و درمان بیماری ‎های زانو و لگن

تشخیص و درمان بیماری ‎های زانو و لگن باید به وسیله پزشکان متخصص و حرفه ای. مانند دکتر مجید قربان زاده انجام گردد.

تا بدین ترتیب افراد بدون هیچگونه عارضه ای بتوانند در سریعترین زمان ممکن بهبود یابند. با توجه به اینکه بیماری های لگن و بیماری های زانو بسیار دردناک بوده و نیازمند تخصص و تبحر بسیار بالا برای تشخیص و درمان سریع است.

به همین دلیل باید افرادی که در این نواحی دچار درد هستند.

به بهترین دکتر ارتوپد مراجعه نمایند تا بتوانند نتایج عالی را کسب کنند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با بهترین دکتر برای تشخیص و درمان بیماری های زانو و لگن با ما همراه باشید.

بیماری های زانو و لگن

یکی از رایج ترین بیماری هایی که امروزه اکثرا در بین افراد مسن مشاهده میشود شکایت از دردها در بخش لگن و زانو می باشد. در واقع آرتروز جزو بیماریهای آزاردهنده و رایج در بین افراد مسن می باشد که باعث می شود به گونه ای زندگی افراد مختل گردد.

چه مواردی باعث افزایش ابتلا به آرتروز می گردد؟

موارد بسیار ساده ولی مهمی وجود دارد. که با گذشت زمان و افزایش سن احتمال مبتلا شدن به بیماری های لگن،  آرتروز زانو و درد مفاصل را افزایش می دهد. که در ادامه مطالب چند مورد از مهمترین این موارد بیان شده است.

1. افزایش یافتن سن یکی از مهم ترین مواردی است که باعث میگردد. تا آرتروز مفاصل و لگن در افراد مشاهده گردد. می‌توان گفت حدود ۸۰ درصد افرادی که سن بالای ۵۵ سال دارند به درد های مفاصل مبتلا هستند.
  2. افرادی که سبک زندگی درستی ندارند بیشتر به آرتروز مبتلا می شوند.  ولی این بدان معنا نیست که فقط افراد مسن دچار بیماری‌های مزمن می‌شوند. در برخی مواقع افراد میان سال و حتی جوانان نیز دچار چنین مواردی می شوند. که پزشکان برای تشخیص این مشکلات از آزمایشات و عکس برداری های مختلفی استفاده می کنند. تا با تشخیص دقیق و شدت بیماری اقدام به درمان نمایند.
  3. جنسیت نیز یکی از موارد مهمی هست که به گونه ای در مبتلا شدن به درد مفاصل لگن و همچنین زانو تاثیر گذار می باشد.
  4. نکته بسیار مهمی که افراد به آن توجه نمی‌کنند اضافه وزن می باشد. در واقع چاقی یکی از موارد بسیار مهمی است که احتمال مبتلا شدن به آرتروز و درد مفاصل لگن و ران را افزایش می دهد. پس دقت به کاهش وزن و داشتن اندام ایده آل و مناسب و مخصوصاً در افرادی که وارد میانسالی می شوند بسیار مهم است.
  5. همچنین از موارد هم دیگر که باعث می‌شود تا آرتروز و درد مفاصل و یا زانو ایجاد شود. نوع فعالیت روزانه فرد و یا به گونه ای شغل فرد می باشد. در واقع اگر جزو کسانی هستید که تایم زیادی در را در یک محل می‌گذرانید و تحرک کافی ندارید. در این صورت داشتن یک برنامه ورزشی منظم به صورت روزانه می تواند. تا حد زیادی مانع مبتلا شدن به بیماری های خاص در سال‌های آینده گردد.
مطالعه بیشتر  بازسازی رباط صلیبی و درمان مینیسک

نشانه های مشکل مفاصل چیست؟

• یکی از مهمترین علائم نشان دهنده مشکلات مفاصل لگن و زانو وجود درد در این ناحیه می باشد. این درد ممکن است هنگام حرکت، فعالیت و یا استراحت بروز کند. حتی در برخی مواقع این دردها به قدری شدید هستند که افراد نمی توانند راحت بخوابند. حتی ممکن است از شدت درد از خواب بیدار شوند. در واقع تحمل کردن دردهای بسیار شدید و طولانی به هیچ عنوان تا آخر عمر برای بیماران امکان پذیر نیست. پس باید هر چه سریعتر به بهترین متخصص ارتوپد مراجعه نمایند. تا بدین ترتیب بتوانند خیلی سریع از شر این دردهای مزمن رهایی یابند.
  • در برخی مواقع هم ممکن است لمس کردن بخش خاصی مانند زانو و یا لگن باعث تشدید شدن درد شود.
  • از علائم دیگر آرتروز می توان به چوب شدگی اشاره کرد. در واقع این مورد وقتی که بیمار از خواب بیدار می شود تا ۳۰ دقیقه بعد از بیدار شدن ادامه پیدا می کند. و یا ممکن است وقتی که فرد بدون فعالیت است رخ دهد. که این مورد می تواند از نشانه های آرتروز باشد. و افرادی که چنین مواردی را مشاهده می کنند باید خیلی سریع به پزشک مراجعه نمایند.
  • از نشانه‌های دیگران وجود تورم در بخش خاصی از بدن مانند زانو می باشد. در واقع ممکن است تجمع مایع اضافی که به آب آوردن نیز معروف است نشان دهنده آرتروز زانو باشد.
  • از موارد مهم دیگری که ممکن است نشان دهنده مشکل باشد میتوان به صدای غیر عادی مانند صدای تق تق اشاره کرد. و یا هنگام راه رفتن صدای خوردگی به گوش می‌رسد. که در واقع به گونه‌ای صدای ساییده شدن استخوان ها هنگام راه رفتن می باشد. چون یک لایه خاص در بین دو استخوان وجود دارد. که از تماس مستقیم استخوان ها به هم جلوگیری کرده و از ساییدگی آنها جلوگیری می‌کند .که به مرور زمان از بین رفتن این تشک و یا لایه نرم بین استخوان ها باعث می‌شود تا چنین مواردی به وجود بیاید.
مطالعه بیشتر  آرتروسکوپی

تشخیص آرتروز مفاصل

امروزه وجود پزشکان حرفه ای ارتوپد باعث شده است تا خیلی سریع امکان تشخیص آرتروز در بخش‌های مختلف مفاصل، ستون فقرات و لگن به راحتی امکان پذیر شود که پزشکان با عکسبرداری انجام آزمایش های خاص یا ام آر آی و موارد بسیار خاص دیگر که بر حسب شرایط فرد تعیین می گردد می توانند اقدام به تشخیص و درمان سریع بیماری کنند.

بهترین دکتر ارتوپد در تهران

خوشبختانه امروزه وجود پزشکان متخصص و حرفه ای مانند دکتر مجید قربان زاده که جزو بهترین پزشکان ارتوپد در ایران است، باعث شده است تا امکان تشخیص بسیاری از بیماری های زانو، لگن، مفاصل، ستون فقرات و بخش‌های دیگر به راحتی امکان پذیر شود.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که دردهای شدیدی را به صورت مکرر در ستون فقرات، لگن، زانو و بخش‌های دیگر احساس می کنید.

در این حالت با مراجعه سریع به دکتر مجید قربان زاده می توانید.

خیلی سریع درمان شده و از بروز مشکلات جدی جلوگیری کنید. دکتر مجید قربان زاده جزو بهترین پزشکان ارتوپد در غرب تهران می باشد. که در مرزداران مشغول به فعالیت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با آدرس مطب و شماره تماس می توانید. به وب سایت مجید قربان زاده مراجعه نمایید.

نکروز چیست؟