عمل جراحی آرتروسکوپی چیست؟

جراحی آرتروسکوپی چیست و چه کاربردی دارد؟؟

در زمان‌ های گذشته متخصصان برای بررسی آسیب‌ های مفصلی گاهاً از روش‌ های پرت تهاجم استفاده می‌ کردند و به این واسطه امکان خطا در تشخیص پزشک نیز وجود داشت، اما امروزه متخصصان و به کارگیری دستگاه‌ های پیشرفته و نوین و با کمترین میزان عوارض می‌ توانند بخش‌ های آسیب دیده بدن را بررسی کنند.

جراحی آرتروسکوپی یک روش کاربردی برای بررسی بخش‌ های داخلی مفاصل است، ممکن است مفاصل و بخش‌ های مختلف بدن با آسیب دیدگی مواجه شوند اما متخصصان به کمک آندوسکوپ می‌ توانند اقدام به تشخیص و درمان این نوع آسیب‌ ها نمایند.

آرتروسکوپی برای بررسی اختلالات و مشکلات پیش آمده در مفاصل زانو، شانه، آرنج، مچ پا و لگن کاربرد دارد، به خاطر داشته باشید که جراحی آرتروسکوپی کمترین میزان خطر و ریسک را به همراه داشته و اغلب کسانی که این شیوه درمانی را انجام داده‌ اند نتایج بسیار خوبی را به دست آورده و سلامت آنها بازگشته است.

کسب اطلاعات بیشتر در مورد جراحی آرتروسکوپی به بیماران کمک می‌ کند تا در صورت تشخیص پزشک برای انجام این عمل با آگاهی و اطمینان بیشتری برای این فرایند درمانی آماده شوند، به یاد داشته باشید که اگر التهابی در مفاصل به وجود آمده باشد و یا پارگی و یا شکستگی رخ داده باشد انجام آرتروسکوپی روشی مناسب و موثر است و مورد تایید عموم پزشکان فعال در این حوزه خواهد بود.

برای انجام عمل آرتروسکوپی نیازی به بستری ماندن در مراکز درمانی نیست و عموماً این عمل به صورت سرپایی توسط پزشک مربوطه انجام میشود.

مطالعه بیشتر  کف پای صاف

با توجه به شدت آسیب و مشکل پیش آمده و مطابق با وضعیت بیماران متخصصان از داروی بیهوشی یا بی‌ حسی استفاده می‌ کنند، پس از آن در محل آسیب دیده برش بسیار کوچک اعمال شده و از این طریق دستگاه‌ های مربوط به فرایند آرتروسکوپی به بخش مورد نظر انتقال داده میشوند، نهایتاً متخصصان به واسطه دوربین و نوری که به محدوده مورد نظر ارسال میشود تصاویر دقیق را از مفصل آسیب دیده دریافت کرده و می‌ توانند در همان لحظه اقدامات ترمیمی را انجام دهند و با توجه به وضعیت بخش آسیب دیده دیگر شیوه‌ های درمانی را اعمال خواهند کرد.

مهم است بدانید که آرتروسکوپی برای تشخیص پارگی رباط ها کاربرد دارد، همچنین اگر آسیب دیدگی یا پارگی در مینیسک زانو اتفاق افتاده باشد به واسطه آتروسکوپی قابل بررسی بوده و متخصصان برای بررسی و درمان التهاب مفاصل نیز از این روش استفاده خواهند کرد.

به طور کلی آرتروسکوپی فرایندی موثر و کاربردی می‌ باشد و اگر صدماتی به تاندوم‌ ها وارد شده باشد و یا فشار بیش از حد بر بخش‌ های حساس بدن مانند زانو اعمال شود به واسطه آرتروسکوپی می‌ توانند محل مورد نظر را دقیق‌ تر بررسی کنند، به خاطر داشته باشید که برای درمان ساییدگی و یا پارگی غضروف زانو این روش تخصصی کاربرد دارد و هرگونه آسیب‌ های مفصلی نیز با این روش قابل بررسی خواهند بود.

آیا با جراحی آرتروسکوپی می توان شکستگی مفصل زانو را درمان کرد؟

آیا با جراحی آرتروسکوپی می توان شکستگی مفصل زانو را درمان کرد؟

آیا با جراحی آرتروسکوپی می توان شکستگی مفصل زانو را درمان کرد؟

نگرانی افراد در خصوص عوارض پیش آمده بعد از جراحی آرتروسکوپی کاملاً طبیعی است اما این سوال وجود دارد که آیا آرتروسکوپی می‌ تواند باعث شکستگی مفصل زانو شود یا خیر.

همواره به یاد داشته باشید که هر روش درمانی به ویژه جراحی معمولاً عوارضی کوتاه مدت را در پی دارد اما احتمال ایجاد عوارض طولانی مدت نیز دور از انتظار نخواهد بود، اما تمامی کسانی که آرتروسکوپی را انجام داده‌ اند تا حدود ۹۰ درصد به نتیجه مطلوب دست پیدا کرده و عوارض متحمل نشده‌ اند.

مطالعه بیشتر  بهترین متخصص ارتوپدی

ممکن است در پی انجام آرتروسکوپی عوارضی مانند عفونت و یا لخته شدن خون را تجربه کنید و شانس ابتلا به سکته‌ قلبی، آسیب به عصب‌ ها و متورم شدن مفاصل افزایش می باید، اما این روش درمانی به طور قطعی عاملی برای شکستگی مفصل زانو نخواهد بود بلکه متخصصان به واسطه آتروسکوپی می‌ توانند چنین مشکلی را بررسی و درمان کنند.

به یاد داشته باشید که شکستگی مفصل زانو از جمله عوارض جدی و خطرناک است که محدودیت‌ های حرکتی وسیعی برای افراد در پی دارد، متخصصان به واسطه آرتروسکوپی می‌ توانند شکستگی مفصل زانو را درمان کنند و تا حد بسیار زیادی در این روند موفق بوده اند.

آیا با جراحی آرتروسکوپی ترک خوردگی های ریز در استخوان از بین می رود؟

بسیاری از کسانی که با شکستگی یا ترک خوردگی استخوان مواجه هستند به دنبال راه‌ های موثر برای ترمیم این اعضای مهم بوده و سعی دارند هر چه سریع‌ تر بهبود کامل را به دست آورند.

اما زمانی که صحبت از جراحی آرتروسکوپی میشود این سوال در ذهن بیماران به وجود می‌ آید که آیا این روش درمانی نوین برای بهبود ترک خوردگی‌ های استخوان کاربرد دارد یا خیر.

معمولا متخصصان جراحی آرتروسکوپی را برای درمان آسیب‌ های مفصلی مناسب می‌ دانند و شکستگی و ترک خوردگی استخوان‌ ها نیاز به زمان بیشتر داشته تا استخوان‌ ها خود به خود ترمیم شوند، اگر شکستگی و ترک استخوان‌ ها جزئی باشد به مرور زمان و با گچ گرفتن بخش آسیب دیده بهبود قطعی حاصل میشود.

اما به خاطر داشته باشید که با انجام روش آرتروسکوپی پزشک می‌ تواند محل آسیب دیده را بررسی کرده و در صورت نیاز فعالیت های ترمیمی را انجام می دهند.

اما روش آرتروسکوپی به طور قطعی سبب بهبود ترک خوردگی‌ های ریز نمیشود بلکه شکستگی استخوان مستلزم سپری کردن زمان بیشتر و محدود کردن حرکت استخوان‌ ها خواهد بود.

مطالعه بیشتر  پا پرانتزی یا ژنووارم چیست

آیا تعویض مفصل زانو با جراحی آرتروسکوپی ممکن است؟

آیا تعویض مفصل زانو با جراحی آرتروسکوپی ممکن است؟

آیا تعویض مفصل زانو با جراحی آرتروسکوپی ممکن است؟

اگر متخصصان برای بهبود آسیب‌ های مربوط به مفصل زانو تعویض آن را الزامی بدانند با روش آرتروسکوپی شرایط را برای انجام عمل فراهم می‌ کنند، گاهی آسیب دیدگی مفصل زانو آنقدر زیاد است که شرایط برای ترمیم و بهبود آن فراهم نخواهد بود و تنها چاره کار تعویض مفصل است.

همانطور که گفته شد روش آرتروسکوپی فرایندی نوین و کاربردی برای بهبود آسیب‌ های استخوانی و مفصلی خواهد بود، متخصصان به واسطه آرتروسکوپی می‌ توانند اصلاحات لازم را بر پوشش مفصلی انجام داده و در صورت نیاز برای تعویض آن اقدام می کنند.

علاوه بر تعویض مفصل زانو به روش آرتروسکوپی با این روش می‌ توانند به درمان کیست بیکر کمک کرده و هرگونه رفع انحراف و جابجایی در مفاصل را به آسانی انجام خواهند داد.

مزایا و عوارض جراحی آرتروسکوپی

مزایا و عوارض جراحی آرتروسکوپی

مزایا و عوارض جراحی آرتروسکوپی

زمانی که صحبت از جراحی زانو میشود متخصصان به دنبال روش‌ های کم خطر و کم تهاجم هستند تا بهترین نتایج را برای بیماران فراهم سازند، از مهمترین مزایای جراحی آرتروسکوپی می‌ توان به کمتر بودن آسیب‌ های ناشی از عمل اشاره کرد زیرا در این روش جراحی حداقل میزان برش اعمال شده و بیماران درد و آسیب محدودتری را تجربه می‌ کنند و روند بهبود خیلی سریع‌ تر سپری خواهد شد.

در طی جراحی آرتروسکوپی افراد عموماً خونریزی را تجربه نکرده و می‌ توانند با حداقل میزان هزینه این روش درمانی نوین و کاربردی را انجام دهند.

اما جراحی آرتروسکوپی زانو ممکن است عوارضی را برای افراد به همراه آورد که از شایع ترین آنها باید به خونریزی حین عمل اشاره کرد، همچنین ممکن است محل جراحی با عفونت مواجه شده و البته برخی از افراد عوارض ناشی از داروهای بیهوشی را تجربه خواهند کرد.

در موارد محدود و نادر ممکن است آتروسکوپی زانو خود خطراتی را در پی داشته باشد که از مهمترین آنها باید به خونریزی داخل مفصل زانو و تشکیل لخته خون در پا اشاره کرد.

همچنین ممکن است ضمن انجام این روش درمانی آسیبی به غضروف‌ ها، رباط ها و مینیسک زانو وارد شود و رگ‌ های خونی یا اعصاب زانو دچار آسیب شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *