بازسازی رباط صلیبی و درمان مینیسک

بازسازی رباط صلیبی و درمان منیسک

بازسازی رباط صلیبی و درمان منیسک

بازسازی رباط صلیبی و درمان مینیسک

بازسازی رباط صلیبی و درمان مینیسک اگر زیر نظر پزشکان و متخصصان ارتوپد حرفه‌ای انجام گردددر این حالت می تواند. باعث از بین رفتن مشکل و کسب نتیجه عالی شود و فرد از شر درد های مزمن رهایی یابد.

و با حداقل عارضه می تواند به زندگی عادی خود برگردد. که وجود متخصصین حرفه ای مانند دکترمجید قربانزاده که در زمینه تشخیص و درمان مشکلات مفاصل، استخوان لگن و … باعث شده است. تا تشخیص دقیق مشکل به راحتی امکان پذیر شود که در این صورت تمام بیماران به راحتی می‌توانند. خیلی سریع بهبود پیدا کنند و به گونه‌ای به زندگی عادی خود ادامه دهند.

آیا رباط صلیبی بازسازی میشود؟

یکی از بخش های مهم و البته حساس در اندام های حرکتی رباط صلیبی نامیده میشود که معمولاً به صورت طنابی بوده و بافتی از جنس فیبرهای کلاژنی متراکم دارد.

 رباط صلیبی نقش بسیار مهمی در حرکت اعضای حساس مانند زانو داشته و هرگونه آسیب به این بخش حساس می تواند مشکلات حرکتی زیادی را برای افراد به همراه آورد.

 نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است رباط صلیبی به تنهایی توانایی ترمیم ندارد و این پزشکان هستند که پس از آسیب در رباط ها می توانند با انجام عمل های جراحی خاص بخش آسیب دیده را ترمیم کرده و اجازه می‌ دهند تا در مدت زمان مشخصی وضعیت رباط صلیبی به حالت عادی بازگردد.

گاها پیش می آید که بر اثر ضربه و یا فشار رباط صلیبی با پارگی و یا کشش مواجه میشود و معمولاً کشیدگی و یا هرگونه فشار و ضربه به راحتی قابل درمان است و خیلی سریع وضعیت رباط صلیبی به حالت عادی برمی گردد.

اما پاره شدن آن قطعاً مشکلات بسیار زیادی را به همراه داشته و متخصصان مجبور میشوند که برای بهبود این پارگی ها عمل های جراحی مختلف را انجام دهند.

اگر پس از کشیدگی و هرگونه آسیب به رباط صلیبی سریعا به پزشک مراجعه کنید متخصصان متوجه خواهند شد که شدت جراحات و آسیب تا چه حد است و می‌ توانند فرآیندهای درمانی را در پیش بگیرند.

 اگر به محض آسیب به رباط صلیبی از مسکن استفاده کنید و کمپرس سرد را بر روی آن قرار دهید میزان درد و التهاب کاهش پیدا کرده و باید هرچه سریع تر از حرکت بایستید.

راه رفتن در چنین وضعیتی ممکن است باعث پارگی رباط صلیبی شود و قطعاً در چنین شرایطی ترمیم بافت به هیچ عنوان ممکن نخواهد بود.

مطالعه بیشتر  تشخیص و درمان بیماری ‎های زانو و لگن

پزشکان و متخصصان اگر متوجه پارگی های جزئی در رباط صلیبی شوند سعی دارند تا با دارو درمانی و انجام فیزیوتراپی از عمل جراحی جلوگیری کرده و روند بهبود را برای شما آسان‌ تر می‌ کنند.

اما اگر رباط صلیبی با پارگی مواجه شود هیچ چاره‌ ای جز انجام جراحی نداشته و پزشکان باید هرچه سریع تر و پیش از آسیب به سایر بخش های حرکتی این عارضه را برطرف نمایند.

باید بدانید که دلایل مختلفی منجر به ایجاد آسیب و یا پارگی در رباط صلیبی میشود و از مهمترین آنها می‌ توان به فشارها و ضربه های ناگهانی اشاره کرد.

البته تغییرات هورمونی، عوامل ژنتیکی و حتی عوامل آناتومی نیز می‌ تواند بر این عارضه اثرگذار باشد.

 اما اغلب افراد در اثر حوادث و ضربه های ناگهانی آسیب به رباط صلیبی را تجربه می‌ کنند، اما باید بدانید که اگر رباط صلیبی آسیب ببیند مشکلات دیگر مانند آسیب به مینیسک زانو و حتی ترکیدگی کپسول مفصل زانو نیز برای شما رخ می دهد.

به همین دلیل است که پزشکان و متخصصانی که در این زمینه فعالیت دارند توصیه دارند که به محض بروز هر گونه آسیب در رباط صلیبی باید بررسی‌ های جزئی انجام پذیرد تا مبادا خطری سلامت شخص را تهدید کند.

 در بین عموم افراد معمولاً ورزشکاران بیش از دیگران در معرض آسیب قرار می گیرند و بیشتر پارگی و کشیدگی رباط صلیبی را تجربه می‌ کنند.

با این حال بهتر است که همواره از سلامت اندام حرکتی محافظت کرده تا مجبور به طی کردن محدودیت های طولانی و انجام درمان های تخصصی نباشید.

علت به وجود آمدن مشکلات رباط صلیبی چیست؟

اگر به صورت ناگهانی به گونه‌ای تغییر زاویه یا تغییر جهت هنگامی که فرد در حال انجام ورزش و یا در حال پرش و یا دویدن است به وجود بیاید. در این حالت مشکلات رباط‌صلیبی به وجود می‌آید.

در واقع یک طرفه شدن زانو باعث بروز مشکل acl می گردد. علاوه بر موارد یاد شده ضربه های شدید و یا باز شدن بیش از اندازه زانو نیز میتواند باعث بروز آسیب در بخش داخلی زانو گردد.

همچنین خم شدن نیز می تواند باعث بروز آسیب در بخش رباط صلیبی گردد. که معمولا وقتی که افراد دچار تصادف های شدید و یا حوادث ناگوار می شوند. ممکن است چنین مواردی اتفاق بیافتد.

و همچنین ورزش‌هایی مانند اسکی، ژیمناستیک نیز جزو مواردی هستند که می تواند باعث بروز چنین آسیبی شوند.

بازسازی رباط صلیبی و درمان منیسک

بازسازی رباط صلیبی و درمان منیسک

علائم بروز مشکل در رباطهای صلیبی

یکی از مواردی که می تواند مشخص کننده وجود مشکل یا پارگی در رباط صلیبی باشد.  به وجود آمدن صدای غیر عادی مانند صدای تق تق در زانو می باشد. و به گونه‌ای فرد نمی تواند تعادل خود را حفظ کرده و حالت ناپایداری به وجود می آید. همچنین در صورت بروز مشکل در بخش زانو تورم ایجاد میشود.

مطالعه بیشتر  آرتروسکوپی

درمان آسیبهای مشکلات رباط صلیبی

در بیشتر مواقع برای اینکه مشکل یا پارگی رباط صلیبی رفع گردد باید عمل های جراحی انجام پذیرد. سپس بعد از انجام شدن عمل جراحی بیمار باید برخی از تمرین های خاص که به وسیله پزشک توضیح داده می شود.

را باید یک دوره مشخص انجام دهد، این مورد باعث می گردد تا عضلات به حالت اولیه خود برگردند.

مهمترین موردی که تمام بیماران باید به آن دقت کنند این است که عمل جراحی زانو و مفاصل بسیار مهم و دشوار است.

و تنها پزشکان حرفه‌ای و متخصصی مانند دکتر قربان زاده به راحتی می‌توانند این عمل را انجام داده و احتمال بروز خطا و یا مشکل را به حداقل برسانند

در نتیجه بیمار می تواند بدون نگرانی به سلامتی دست پیدا کند. پس اگر شما هم جزو افرادی هستید که باید این عمل‌های جراحی را انجام دهید. در این صورت باید به پزشک متخصص مانند دکتر قربان زاده دسترسی پیدا کنید.

و به هیچ عنوان انجام عمل های جراحی به وسیله پزشکان تازه‌کار و پزشکانی که تخصص کافی ندارند توصیه نمی گردد.

چون بسیار حساس است و به گونه‌ای بی‌تجربه بودن پزشک می تواند باعث بروز آسیب های جبران ناپذیر و همیشگی گردد.

همچنین موارد مهم دیگری مانند سن بیمار، شرایط بدنی، نوع فعالیت و موارد مهم دیگری وجود دارد. که در نتیجه عمل به گونه ای تاثیرگذار قرار می دهد.

جراحی رباط صلیبی باید در چه افرادی انجام گردد؟

تمام ورزشکارانی که به گونه دچار مشکل و یا آسیب در بخش زانو شده اند و حالت پایدار ندارند. باید عمل جراحی را برای بهبودی پشت سر بگذارنند.

به شرطی که در قسمت ستون فقرات و  بخش زانو به حدی توان و قدرت وجود داشته باشد تا عمل جراحی نتیجه دهد.

به گونه ای باید شرایط بیمار طوری باشد که بعد از عمل امکان بهبودی زیاد باشد.

و گرنه اگر افراد دچار بیماری‌و یا  موارد خاصی باشند که نتیجه عمل را تحت تأثیر قرار دهد و یا درصد بهبودی کم باشد در این حالت پزشکان عمل جراحی را انجام نمی‌دهند.

همچنین لازم به ذکر است که اگر افراد دچار مشکلاتی در بخش لگن باشند. در این حالت نیز برای درمان نیاز به عمل جراحی دارند و این عمل فوق العاده دشوار و حساس می باشد. و باید به وسیله پزشکان حرفه ای مانند دکتر مجید قربانزاده انجام گردد تا نتیجه عالی کسب شود.

همچنین تمام افرادی که مراحل درمانی خاص را طی کرده اند. ولی هیچ کدام مشکل بیمار را رفع نکرده است و به گونه ای که فرد دچار بیماری ها و دردهای مزمن و شدید است.

مطالعه بیشتر  تعویض مفصل زانو

به گونه‌ای که زندگی‌اش مختل شده و به راحتی نمی تواند به کارهای روزانه خود برسد در این حالت نیز باید عمل جراحی انجام گردد.

در واقع عمل جراحی در بخش‌های مختلف بدن،آخرین انتخاب پزشکان برای درمان است.

در صورتی که اگر سایر روشها پاسخ ندهد در این حالت پزشکان مجبور به انجام عمل های جراحی هستند. عمل جراحی تنها در صورتی که به وسیله پزشکان حرفه‌ای مانند دکترمجید قربانزاده انجام گردد در این حالت نتیجه عالی خواهد داشت.

عوارض انجام جراحی رباط صلیبی چیست؟

اگر عمل جراحی رباط صلیبی به وسیله پزشکان حرفه ای و متخصص دکترمجید قربانزاده انجام گردد.

در این حالت عوارض به حداقل رسیده و بیمار می تواند در سریع ترین زمان ممکن بهبود یابد.

در لیست زیر چند مورد از عوارض عمل به دلیل شرایط بیمار وکم تجربه بودن پزشک معالج ممکن است مشاهده گردد.

  • احتمال دارد خونریزی‌ در داخل مفاصل ایجاد شود.
  • احتمال لخته شدن خون وجود دارد.
  • امکان بروز عفونت وجود دارد.

مهمترین مواردی که بعد از عمل باید دقت شود این است که تمام نکات و مواردی که به وسیله پزشک توصیه می گردد را باید رعایت کنید. در این حالت میزان عوارض به حداقل رسیده و مدت زمان بهبودی فوق العاده سریع می شود.

بهترین متخصص ارتوپد در تهران

امروز وجود پزشکان زیاد و متعدد در زمینه تشخیص و درمان مشکلات مفاصل، ستون فقرات و بخش‌های دیگر مانند لگن باعث شده است. تا امکان تشخیص بهترین متخصص ارتوپد برای بیماران دشوار گردد.

در واقع شما باید اطلاعات کافی در رابطه با تخصص و تجربه پزشک داشته باشید. بدین ترتیب میتوانید  بهترین متخصص را برای انجام جراحی انتخاب کنید.

و با توجه به اینکه انجام عمل‌های جراحی مفاصل، ستون فقرات و بخش‌های دیگری مانند لگن بسیار حائز اهمیت است.

به گونه‌ای که می‌تواند باعث شود برای همیشه بهبود یابید و یا به مشکلات بسیار جدی تر و اساسی‌تر دچار شوید. به همین دلیل پیدا کردن پزشک متخصص ارتوپد حرفه ای فوق العاده مهم است.

که خوشبختانه وجود پزشکان حرفه ای مانند دکتر مجید قربانزاده باعث شده است. تا تمام نگرانی‌های بیماران در رابطه با دسترسی به پزشک متخصص به حداقل برسد.

اگر شما هم به هر دلیلی دردهای مزمن و شدیدی را در مفاصل ستون فقرات و لگن و بخش‌های دیگر بدن خود دارید.

در این حالت بهترین روش مراجعه به دکتر مجید قربانزاده می باشد. چون با تشخیص دقیق و درمان به موقع می‌تواند از بروز مشکلات بسیار جدی در آینده جلوگیری کند.

———————————————————–

راه های ارتباطی با دکتر مجید قربان زاده

پیج اینستاگرام دکتر مجید قربان زاده

کانال آپارات دکتر مجید قربان زاده

کانال نماشا دکتر مجید قربان زاده

———————————————————–

بازسازی رباط صلیبی و درمان مینیسک – یک سال بعد از عمل رباط صلیبی – عوارض بعد از عمل رباط صلیبی

جراحی رباط صلیبی و مینیسک – قرص ترمیم رباط صلیبی – راه رفتن بعد از عمل رباط صلیبی – انواع عمل رباط صلیبی زانو

فیلم عمل رباط صلیبی و مینیسک زانو – عمل رباط صلیبی زانو چقدر طول میکشد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *