دیسک کمردر چه کسانی به وجود می آید

دیسک کمردر چه کسانی به وجود می آید

دیسک کمردر چه کسانی به وجود می آید

دیسک کمردر چه کسانی به وجود می آید

در این مقاله می خواهیم توضیح دهیم که دیسک کمر چیست؟ دیسک کمردر چه کسانی به وجود می آید ؟ علل ایجاد دیسک کمر چه مواردی است ؟ آیا دیسک کمر با سیاتیک مشابه است یا تفائت دارد؟

دیسک کمر چیست؟

دیسک کمر در واقع همان سیاتیک است که در افراد به وجود می آید. و این بیماری متاسفانه امروزه در بین افراد جامعه در هر دوره سنی بسیار رواج یافته است.

دردهای سیاتیکی چیست؟

دردهای سیاتیکی در واقع درد هایی هستند که از ناحیه کمر و باسن به سمت نوک انگشتان پا تیر میکشد. و وابسته به شدتی که این بیماری یعنی دیسک کمر در افراد به وجود آورده است.میزان درد آن و میزان ایجاد علائم آن در هر فرد متفاوت بروز خواهد کرد.

علت دردهای سیاتیکی چیست؟

علت دردهای سیاتیکی و دردهای رادیکولر موارد مختلفی دارد. که در هر فرد هم متفاوت بوده  اما عمده این  دلایل در واقع دلیل های اصلی شامل موارد زیر است:

  1. دیسک کمر:از جمله علت های شایع سیاتیک است.
  2. تنگی کانال نخاعی: باعث می شود فشاری که به نخاع وعصب سیاتیک وارد می شود. دارای دردهای تیرکشنده است.که این درد از ناحیه کمر به ناحیه انگشتان پا ارسال خواهد کرد.
  3. فشار وارد شده بر نخاع: معمولا در این موارد بیمار در حالت هایی همانند سرفه کردن و یا عطسه کردن درد تیر کشنده را احساس خواهد کرد. و یا بیمار زمانی که صبح ها از خواب بیدار خواهد شداحساس خشکی کمر خواهد کرد. و دارای خشکی کمر است و مدت زمانی باید صرف شود تا این خشکی کمر از بین برود. در این مورد نشستن و برخاستن بیمار بسیار کار طاقت فرسایی خواهد بود. راه رفتن بیمار به مدت طولانی منجر به ایجاد درد در ناحیه نخاعی شده و این درد باعث میشود تا بیمار از حرکت بایستد.
  4. برجستگی های استخوانی
دیسک کمردر چه کسانی به وجود می آید

دیسک کمردر چه کسانی به وجود می آید

علت های ایجاد دیسک کمر

  1. انجام کارهای سنگین
  2. جابه جایی وسایل سنگین آن هم به روش غلط
  3. فشار های نامتعارف وارد شده به ناحیه کمر
  4. چاقی و وزن بالا
  5. دیابت
  6. سن بالا: در این مورد سن بالا موجب کاهش آب دیسک خواهد شد. و کاهش همین مورد باعث می شود که خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری دیسک و طراوت دیسک از بین برود. و باعث خشکی بدن شود و همین خشکی بدن همانطور که در قسمت های بالاتر بیان کردیم یکی از علل ایجاد دیسک کمر و درد سیاتیک است. و باعث میشود این درد ها به مرورزمان و با بالاتر رفتن سن به بدن نفوذ کند.
مطالعه بیشتر  نکروز زانو چیست

بهترین دکتر و متخصص ارتوپد در غرب تهران

دکتر مجید قربان زاده متخصص ارتوپد است مطب ایشان واقع در غرب تهراندر منطقه مرزداران است. ایشان با معاینه تخصصی فرد و زمانی که برای مراجعه کنندگان خود میگذارد بسیار کمک وافری به دوره درمان خواهد کرد. برای دریافت نوبت و مراجعه به مطب ایشان میتوانید به وبسایت رسمی دکتر مجید قربان زاده مراجعه کرده. و از طریق شماره تماس های موجود در سایت میتوانید به صورت آن لاین اقدام به دریافت نوبت دهی کرده. و در زمان معین به مطب ایشان مراجعه فرمایید.

در این شرایط کرونایی شما بدون نیاز به مراجعه حضوری به مطب دکتر مجید قربان زاده میتوانید اقدام به دریافت نوبت به صورت آن لاین فرموده و مطب ایشان با رعایت پروتکل های بهداشتی در خدمت شما مراجعه کنندگان عزیز است.

 

———————————————————–

راه های ارتباطی با دکتر مجید قربان زاده

پیج اینستاگرام دکتر مجید قربان زاده

کانال آپارات دکتر مجید قربان زاده

کانال نماشا دکتر مجید قربان زاده

———————————————————–

 

3 دیدگاه

    • سلام
      بهترین درمان و موثر ترین آن عمل جراحی و برداشتن قسمت پاره شده دیسک می باشد
      اما روش های کم تهاجمی تر مانند دارو درمانی و یا درمان آندوسکوپی و یا عمل جراحی با لیزر
      برای درمان دیسک کمر خیلی بهتر است اما ممکن است برای همه پاسخ گو نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *