بهترین متخصص ارتوپدی

بهترین متخصص ارتوپد

بهترین متخصص ارتوپد

کلمه ارتوپد به چه معناست؟

همانطور که می دانید علم پزشکی یکی از واجباتی است که در طول زندگی بارها و بارها به آن احتیاج پیدا می کنیم.

همواره متخصصان در زمینه های مختلف مطالعات خود را کامل کرده و می توانند به صورت تخصصی آسیب های پیش آمده برای افراد را بهبود ببخشند.

یکی از شاخه های پرکاربرد پزشکی ارتوپدی است و وجود چنین علمی برای رفع انواع مشکلات استخوانی همواره الزامی می باشد.

به طور کلی ارتوپد به معنی رفع آسیب های استخوانی است، به همین دلیل متخصصان ارتوپد به طور تخصصی هرگونه نقص و آسیب مربوط به استخوان و مفاصل را درمان می کنند.

روش های مختلفی برای درمان عوارض استخوانی وجود دارد که پزشکان ارتوپد با توجه به شدت عارضه روش های مختلف را انجام می‌ دهند.

همچنین باید بدانید که پزشکان ارتوپد تنها در زمینه اصلاح و بهبود مشکلات استخوانی و مفصلی فعالیت دارند، به همین دلیل کلمه ارتوپد به معنی پزشکی استخوان می باشد.

مهمترین وظایف ارتوپد

مهمترین وظایف ارتوپد

مهمترین وظایف ارتوپد

 

دانستن اطلاعات کامل در مورد وظایف پزشکان و متخصصان مختلف باعث میشود تا در صورت بروز هرگونه آسیب فرد بیمار بداند که باید به کدام پزشک مراجعه نمایند.

هرگونه آسیب هایی که ممکن است در نواحی مختلف بدن و استخوان ها به وجود آید به واسطه پزشک متخصص و ارتوپد درمان میشود.

هر گونه پیچ خوردگی، کشیدگی و شکستگی در ستون مهره ها و در رفتگی در نواحی مختلف بدن به واسطه پزشک ارتوپد درمان شده و جزء وظایف این متخصص می باشد.

می‌توان گفت وظایف اصلی پزشک ارتوپد شامل موارد زیر است:

  • تشخیص بیماری‌ها توسط معاینه و آزمایش های تشخیصی
  • استفاده از درمان های غیر جراحی مانند فیزیوتراپی و داروها.
  • انجام انواع جراحی های مورد نیاز بیمار
  • آموزش به بیمار و خانواده آنها
  • انجام مشاوره برای پیشگیری از بیماری‌ها و آسیب‌ها
  • دادن برنامه بازتوانی برای برگشتن فرد به زندگی عادی
  • همکاری با سایر پزشکان مانند فیزیوتراپیست و جراح عمومی برای ارائه بهترین خدمات به بیمار

به طور کلی بیماری های مربوط به ستون مهره ها از گردن تا پایین ترین نقطه بر عهده پزشک ارتوپد است.

البته بهبود بیماری‌ هایی مانند روماتیسم مفاصل و رماتیسم استخوانی و همچنین بیماری‌ های عفونی و توده های خطرناک همگی بر عهده پزشک متخصص و ارتوپد بوده که با روش‌ های مناسب می‌ توانند درمان را آغاز کنند.

هرگونه اختلال و آسیب هایی که در رباط ها و تاندون ها به وجود می آید، حتی تعویض مفصل زانو و مفصل لگن، همچنین آسیب هایی که مربوط به مینیسک زانو بوده نیز برعهده پزشک ارتوپد خواهد بود.

متخصصان ارتوپد می‌ توانند هرگونه مشکلات مفصلی و استخوانی مادرزادی را برطرف کرده و بهترین روش ها را برای درمان آغاز کنند. این متخصصان مشکلاتی مانند راشیتیسم، پوکی استخوان، نرمی استخوان و قطع اندام ها زا با شیوه های مختلف انجام می دهند.

هر نوع آسیب در ناحیه استخوان و مفاصل باید به دستور پزشک ارتوپد درمان شود.

هرگونه دردهای استخوانی، گرفتگی، کشیدگی و آسیب های مختلف در ستون مهره ها، گردن، لگن، پا، دست و هر جای دیگر از بدن را می‌ توان به واسطه پزشک ارتوپد درمان نمود.

متخصصان آموزه‌ های کامل را در دوران تحصیل خود کسب کرده و بر اساس تجربه روند کار خود را آغاز می کنند و نهایتا می‌ توانند مشکلات جسمانی افراد را برطرف سازند.

بررسی حیطه کاری پزشک ارتوپد

برخی از افراد به دلیل سطح آگاهی بسیار محدود ممکن است تصور کنند که یک پزشک می‌ تواند سلامت سایر بخش های بدن را بررسی کرده و با تجویز قطعی فرآیندهای درمانی را آغاز کند.

اما چنین تصوری کاملا اشتباه است و هر پزشک به صورت تخصصی بخش خاصی از بدن را مورد بررسی قرار داده و می تواند آسیب ها را شناسایی کند.

اگر مشکلی در بخش های استخوانی و مفصلی اتفاق بیفتد تنها پزشکانی توانایی درمان چنین عوارضی را دارند که به عنوان ارتوپد فعالیت خود را آغاز کرده و با قاطعیت می توانند مشکلات پیش آمده را به فرد مراجعه کننده اعلام نمایند.

استخوان ها نقش بسیار مهمی در سلامت و حرکت بدن داشته و غضروف ها نیز مکمل اصلی این اعضای حیاتی هستند، با این حال هر گونه آسیب بسیار کوچک در بخش‌ های مختلف بدن می تواند اختلالات زیادی به وجود آورده و قطعا به این واسطه فرد محدودیت‌ های زیادی را تجربه خواهد کرد.

متخصصانی که در زمینه ارتوپدی فعالیت دارند سعی دارند به افراد آموزش دهند که چگونه از سلامت مفاصل و استخوان های خود محافظت کنند تا با عبور از سنین میانسالی با آسیب های مختلف و بیماری‌ های گوناگون مواجه نشوند.

در چنین شرایطی متخصصان و پزشکان ارتوپد می توانند اقدامات لازم را به شما آموزش داده و به واسطه تشخیص های سریع و درمان های به موقع از آسیب‌ های بیشتر جلوگیری می کنند.

این سوال برای برخی از افراد به وجود می ‌آید که حیطه کاری پزشکان ارتوپد تا چه حد است و چه نوع بیماری هایی را می توانند درمان کنند.

بیماری های مربوط به بخش اسکلتی به واسطه یک ارتوپد مورد ارزیابی قرار می‌ گیرد و این پزشکان می توانند مشکلات استخوانی، مفصلی و غضروفی را نیز مورد ارزیابی قرار دهند.

پزشکان بر اساس تجربه بسیار زیادی که دارند می‌ توانند با معاینه فیزیکی تا حد زیادی مشکلی پیش آمده را تشخیص دهند اما برای اطمینان بیشتر از فرد می‌ خواهند که انواع تصویربرداری ها و آزمایشات را انجام دهند تا هر گونه مشکل در بخش های استخوانی و عضلانی را بررسی نمایند.

پارگی مینیسک زانو یا رباط ها می‌ توانند اختلالات زیادی در بخش های حرکتی افراد به وجود آورند و البته تنها راه بررسی این آسیب‌ ها پزشکان ارتوپدی هستند که در این زمینه تخصص کافی دارند.

شما می توانید انواع بیماری ها مانند آرتروز را به این واسطه درمان کرده و از متخصصین ارتوپد بخواهید که علاوه بر اعلام شدت آسیب فرآیندهای پیشگیری از شدت عارضه را در پیش بگیرند.

متخصصین ارتوپد می‌ توانند هرگونه اختلال در رشد استخوان های دست و پا و دیگر بخش های بدن را مورد ارزیابی قرار دهند و اگر استخوان ها با تومورهای بدخیم و یا خوش خیم مواجه شوند این پزشکان سریعاً از حضور آنها مطلع خواهند شد.

برخی بیماری‌ ها مانند نرمی استخوان یا هرگونه ناهنجاری در بخش های غضروفی، مفصلی و استخوانی به راحتی قابل درمان است به شرط آنکه به پزشک با تجربه مراجعه کنید تا در زمان مناسب بتواند آسیب پیش آمده را تشخیص دهد.

مسئله قابل توجه در مورد فعالیت ها و وظایف یک متخصص ارتوپد این است که ارتوپدی شاخه پزشکی بسیار وسیع و کاربردی می باشد و برخی از پزشکان یک تخصص و برخی دیگر ممکن است چند تخصص را به صورت همزمان در اختیار داشته باشند.

اینکه پزشکان چه نوع مهارتی داشته باشند را می توانید از طریق سایت های مختلف و اطلاعاتی که در مورد پزشکان اعلام میشود کسب کرده و متوجه خواهید شد که آیا پزشک انتخابی شما گزینه مناسبی برای درمان آسیب پیش آمده می باشد یا خیر.

تقسیم بندی شاخه های اصلی ارتوپدی

بسیاری از افراد تصور می‌ کنند که متخصصان ارتوپد می‌ توانند هرگونه نقص های استخوانی و مفصلی در نواحی مختلف بدن را درمان کنند، اما باید بدانید که شاخه ارتوپدی به چندین زیر مجموعه تقسیم میشود و هر پزشک تنها می‌ تواند در یک شاخه تخصص خود را دریافت نمایید.

به عنوان مثال بسیاری از متخصصان ارتوپد تنها در زمینه دست یا تنها در زمینه ستون فقرات فعالیت دارند و کسانی که با چنین آسیب هایی مواجه میشوند می‌ توانند به این متخصصان و یا پزشکان فوق تخصص ارتوپدی مراجعه کنند.

برخی متخصصان ارتوپد می توانند تنها در زمینه لگن و یا مفصل ران یا تنها در زمینه زانو و پا فعالیت کنند. ارتوپدی کودکان نیز شاخه ای مجزا می باشد.

برخی از متخصصان ارتوپد تنها برای درمان تومور های سیستم حرکتی تخصص داشته و برخی دیگر در زمینه جراحی تروما و آسیب های اسکلتی هستند و بسیاری دیگر از متخصصان ارتوپد تنها می ‌توانند آسیب های ورزشی را بهبود ببخشند.

دسته دیگری از پزشکان ارتوپد در زمینه قطع عضو فعالیت داشته که روند فعالیت قطع عضو بخش اصلی تخصص آنها خواهد بود.

به همین دلیل است که در صورت بروز هرگونه آسیب های اسکلتی باید حتماً اطلاعات لازم را داشته باشید و بدانید که باید به کدام متخصص مراجعه کنید.

اهمیت مراجعه به متخصص ارتوپد

اهمیت مراجعه به متخصص ارتوپد

اهمیت مراجعه به متخصص ارتوپد

یکی از مشکلات و بیماری‌ های شایع که معمولا عموم افراد در سنین بالا با آن مواجه میشوند اختلالاتی است که در ناحیه استخوان ها و مفاصل و غضروف ها بروز پیدا کرده و معمولا اولین نشانه ها با درد شدید اتفاق می‌ افتد.

در چنین شرایطی عموم افراد به دنبال روش های مناسب برای تسکین درد هستند و به دنبال علت اصلی عارضه پیش آمده خواهند بود.

اگر احساس می کنید که درد در ناحیه استخوان ها و مفاصل اتفاق می‌ افتد در این حالت حتما باید به پزشکان و متخصصان ارتوپد مراجعه کنید.

زیرا این افراد با توجه به سطح آگاهی بسیار زیادی که در مورد فرایند های ارتوپدی دارند می توانند شما را به خوبی راهنمایی کرده و در صورت لزوم فرایندهای درمانی را در پیش می‌ گیرند.

گاهی افراد به دلیل عدم آگاهی مناسب تصور می کنند که با وجود درمان های خانگی و یا با استفاده از طب سنتی می توانند درد های پیش آمده در ناحیه استخوان ها و مفاصل و غضروف ها را تسکین دهند.

مطالعه بیشتر  نقاهت پس از آرتروسکوپی

اما مسئله قابل توجه این است که تا زمانی که به یک ارتوپد باتجربه مراجعه نکنید درمان های موقتی هیچ گونه اثری بر سلامت شما نداشته و می‌ تواند به مرور زمان به آسیب های بزرگ تر تبدیل شود.

فرد آسیب‌ دیده باید هر چه سریعتر به پزشک و متخصص ارتوپد مراجعه کند و متخصصان با بررسی‌ های تکمیلی متوجه شوند که علت درد چیست و چگونه عوارضی سلامت افراد را تهدید می کند.

هرگونه پیچ خوردگی و یا شکستگی در استخوان های مختلف بدن باید به واسطه پزشکان ارتوپد بررسی شود و میزان و شدت جراحات به تشخیص این پزشکان اعلام می گردد.

پس بهتر است که در صورت بروز درد در بخش‌ های مختلف بدن به پزشک ارتوپدی مراجعه کنید که در این زمینه تجربه و مهارت کافی داشته و درمان های موفقی را پشت سر گذاشته است.

البته پزشکانی که در زمینه ارتوپدی فعالیت دارند علاوه بر شکستگی ها، ترک ها و در رفتگی ها می توانند هر گونه بیماری های مفصلی مانند روماتیسم را نیز درمان کنند.

البته اگر بیماری های عفونی و یا توده های خطرناک در بخش های استخوانی بدن وجود داشته باشد ضروری است که حتما به یک پزشک ارتوپد مراجعه کنید تا این متخصصان با بررسی‌ های جزئی‌ تر و تکمیلی متوجه وجود این عوارض شوند.

حتما شما هم افرادی را دیده‌ اید که دردهای مزمن و پیوسته را در ناحیه پا و یا ستون فقرات تجربه می‌ کنند.

بخش پا، لگن و ستون فقرات به دلیل کارکرد بسیار زیادی که دارند از اهمیت بالایی برخوردار بوده و هرگونه آسیب در این بخش می‌ تواند اختلالات بسیار زیادی را در زندگی عادی افراد به وجود آورد.

در صورت بروز هرگونه آسیب احتمالی در این نقاط باید حتماً به یک ارتوپد مراجعه کنید تا متخصصان بتوانند مشکل پیش آمده را بررسی کنند.

در مواردی متخصصان استراحت و یا دارو درمانی را روش درمانی مناسب دانسته و در موارد شدیدتر انجام درمان های خاص مانند جراحی های باز و بسته را نیز مناسب می دانند.

پزشکان می‌ توانند هر گونه آسیب و اختلال مربوط به تاندون‌ ها و رباط‌ ها را نیز بررسی کنند و البته مشکلاتی که در مینیکس زانو اتفاق می‌ افتد نیز به راحتی قابل بررسی خواهد بود.

هیچ پزشکی دیگری به جز متخصصین ارتوپد نمی تواند بخش های استخوانی و مفصلی بدن را با دقت زیاد بررسی و معاینه کند پس بهتر است که با وجود آسیب پیش‌آمده به پزشک مرتبط مراجعه کنید تا بتوانید هر چه سریعتر آسیب های به وجود آمده را بهبود ببخشید.

مسئله بسیار مهمی که عموم پزشکان به تمامی افراد یادآور میشوند این است که هرگونه درد در بخش‌ های مختلف بدن باید به طور جدی بررسی شود زیرا ممکن است آسیب پیش آمده شدت پیدا کرده و سلامت افراد را با خطرات زیادی مواجه کند.

قطعاً هر گونه درد در بخش های استخوانی و مفاصل باید به واسطه یک پزشک ارتوپد بررسی شود و اگر این عوارض در بدن به صورت کنترل نشده باقی بماند قطعا شدت آن بیشتر شده و بخش های جانبی را تحت تاثیر منفی قرار می دهد.

پس باید اهمیت مراجعه به یک متخصص ارتوپد را جدی بگیرید و نباید به درمان‌ های سادگی و خانگی اکتفا کنید.

برخی از افراد سعی دارند تا هرگونه مشکلات مفصلی و استخوانی را به واسطه درمان های خانگی و یا انواع مواد غذایی برطرف سازند اما زمانی که درد بروز پیدا می‌ کند نشان می‌ دهد که عارضه جدی در کمین است که باید هرچه سریعتر درمان پذیرد.

با این حال بهتر است که هرگونه درد در بخش های مختلف بدن را سریعا و به صورت جدی بررسی کنید و از یک متخصص ارتوپد بخواهید که با تشخیص درست و به هنگام از آسیب های بیشتر جلوگیری کند.

بهترین روش برای پیدا کردن متخصص ارتوپد

در زمان های گذشته هنگامی که شخصی به پزشک نیاز پیدا می کرد سعی داشت تا از طریق پرس و جو در بین اقوام و دوستان بهترین پزشک را پیدا کرده و برای معالجه به مراکز درمانی مراجعه نماید.

اما با وجود گوشی‌ های تلفن همراه و راه های ارتباطی آسانی که در اختیار همه افراد قرار می‌ گیرد، انتخاب و پیدا کردن پزشکان متخصص در زمینه های گوناگون کار ساده ای شده است.

بسیاری از متخصصان با دایر نمودن سایت های مختلف و صفحاتی خصوصی در فضای اینستاگرام به راحتی اطلاعات مورد نیاز را در اختیار افراد قرار داده و راه های ارتباطی را نیز بازگو می‌ کنند، در این شرایط مراجعین می توانند به راحتی اطلاعات مورد نیاز را نسبت به پزشک مربوطه کسب کرده و بدون نیاز به مراجعه حضوری نوبت خود را دریافت نمایند.

در چنین شرایطی متخصصان می‌ توانند اطلاعات کامل و جامعی را نسبت به تخصص و حرفه خود در اختیار افراد قرار داده و فرد مراجعه کننده با بررسی ‌های تکمیلی می تواند پزشک خود را انتخاب کند.

با این شرایط دیگر نیازی به مراجعه حضوری و یا تحقیقات گسترده در مورد پزشک نخواهد بود و شما می توانید از راه های ارتباطی و فضای مجازی که در اختیار همه افراد قرار می‌ گیرد پزشک معالج خود را با کمترین زحمت انتخاب نمایید.

بهترین متخصص ارتوپدی

جراحی ارتوپدی یا همان استخوان پزشکی به بخشی از علم پزشکی گفته می‌شود که می‌تواند شامل درمان بیماری ها و یا اصلاح ناهنجاری های موجود در استخوانها باشد.

که معمولاً ارتوپدی به شاخه‌های مختلفی مانند:

  • جراحی ستون فقرات
  • ارتوپدی اطفال
  • جراحی پا و مچ پا
  • جراحی تومورهای استخوانی
  • جراحی لگن مفاصل و مفاصل زانو
  • و همچنین جراحی شانه و دست تقسیم می‌شود

که در حالت کلی یک متخصص ارتوپد به درمان بیمارانی می‌پردازد که به گونه‌ای با بیماری های استخوانی مفاصل و ستون فقرات درگیر هستند.

با توجه به اینکه وجود بیماری در بخش استخوانها و مفاصل و ستون فقرات بسیار حساس است به گونه ای تحمل کردن درد آن نیز دشوار است، پس باید در سریعترین زمان ممکن و در صورت بروز مشکل به یک متخصص ارتوپد مراجعه کرد.

دور ماندن از آسیب‌ های جسمانی و بیماری‌ های مختلف امری اجتناب‌ ناپذیر است، اما شما می توانید از سلامت خود محافظت کرده و در صورت بروز هرگونه آسیب سریعا برای بهبود شرایط به پزشک مراجعه نمایید.

بسیاری از افراد با عبور از سنین میانسالی ممکن است مشکلات مختلف را در ناحیه استخوان و مفاصل خود تجربه کنند که بهبود چنین شرایطی بر عهده پزشک و متخصص ارتوپد خواهد بود.

البته اتفاقات، حوادث، تصادف ها و مسائل ژنتیکی همگی عواملی هستند که ممکن است آسیب های مختلف را به سایر استخوان ها و مفاصل بدن وارد کند که در صورت بروز چنین آسیب‌ هایی شما تنها می‌ توانید به پزشکان و متخصصان ارتوپد مراجعه کنید.

متخصصان دیگر شاخه های پزشکی نمی توانند مشکلات مربوط به استخوان و مفصل را درمان کنند و این پزشک ارتوپد است که با تبحر بسیار زیاد می‌ تواند آسیب پیش آمده را شناسایی و بهترین روش برای درمان را انجام دهد.

زمانی مشکلات استخوانی و مفصلی پیدا میشوند دغدغه افراد این است که برای بهبود شرایط به کدام پزشک و با چه شرایطی مراجعه کنند.

باید بدانید که پزشکان اگر به درستی تحصیلات خود را به پایان برسانند و در مدارج بالا و مراکز معتبر تحصیل کنند، می ‌توان به آنها اعتماد کرد.

این پزشکان روش های قطعی و نوین را برای درمان مشکلات استخوانی آموزش خواهند دید و علاوه بر داشتن تحصیلات کامل و عالیه باید اخلاق حرفه ای داشته باشند و بتوانند با با بیمار خود ارتباط خوبی برقرار کنند.

در ابتدا رفع آسیب‌ های روانی می‌ تواند به بهبود شرایط جسمانی کمک زیادی کند.

هرچه تجربه پزشک ارتوپد بالاتر باشد قطعا فرد بیمار راحت تر به پزشک اعتماد می‌ کند.

البته چنین متخصصانی با توجه به تبحر زیاد و تجربه بسیار بالا می‌ توانند سریعا آسیب های پیش آمده را شناسایی کرده و بدون کوچک ترین نقص و آسیب مشکلات مختلف را درمان کنند.

که خوشبختانه امروز وجود متخصصین زیادی در سطح کشور باعث شده است که بحث درمان و همچنین دسترسی سریع به پزشکان متخصص برای بیماران بسیار راحت گردد که دکتر قربان زاده یکی از بهترین متخصصان ارتوپدی در ایران می باشد، که بیماران به راحتی می‌توانند برای معالجه به دکتر قربان زاده مراجعه نمایند.

انواع خدماتی که دکتر ارتوپدی ارائه میدهد چیست؟

همانگونه که در متن بالا گفته شد ارتوپدی می تواند شامل بخش های مختلف باشد که در حالت کلی وظیفه اصلی ارتوپدی ترمیم و یا درمان بیمارانی است که در بخش استخوان، مفاصل و ستون فقرات دچار مشکل می باشند.

در حالت کلی ارتوپدی به درمان موارد زیر می پردازد:

  • جراحی دست و رفع کردن تمام مشکلاتی که در استخوانهای دست ممکن است به وجود بیاید
  • جراحی ستون مهره و ستون فقرات
  • جراحی لگن و ران
  • جراحی زانو و جراحی پا
  • جراحی تومور ها و آسیب‌های موجود در بخش اسکلت
  • جراحی آسیب های ورزشی و غیر

در واقع تمام مشکلات و ایراداتی که ممکن است در استخوان‌ها و ستون فقرات یک فرد ایجاد شود به وسیله یک متخصص ارتوپد قابل رفع می باشد، به شرطی که پزشک مربوطه دارای تخصص کافی در این باره باشد.

معمولا افرادی که مدرک پزشکی خود را گرفته اند بعد از طی کردن یک دوره چهار ساله تخصصی در دانشکده های پزشکی می توانند مدرک تخصصی ارتوپدی را دریافت نمایند که این دوره تخصصی چهارساله را رزیدنتی گویند، در واقع ارتوپد یک کلمه یونانی می باشد.

در اکثر مواقع مردم فکر می‌کنند که معنی ارتوپد این است که فقط به جراحی استخوان ها می پردازد در صورتی این چنین نیست، اکثر دردهایی که در قسمت دست و پا احساس می‌شود به خاطر وجود مشکلاتی در بافت های غیر استخوانی می باشد.

مثلاً تاندون یکی از بخش‌های مهم بروز درد در اندام هر فردی است که تاندون ها با توجه به اینکه بخش هایی در داخل عضلات و استخوان‌ها هستند و به گونه ای آنها را به هم وصل می کنند و ممکن است در حین ورزش کردن و انجام فعالیت سنگین دچار آسیب شوند که در نتیجه آن باید درمان گردند.

مطالعه بیشتر  سوزش کف پا

و یا همچنین کشیده شدن عضلات ممکن است باعث پارگی عضلات گردد که این مورد نیز می‌تواند باعث دردهای بسیار شدید شود، که پزشک ارتوپدی به راحتی می تواند تمام این موارد را رفع نماید.

همچنین در برخی از حالات مشاهده می‌شود که به خاطر وجود مشکلاتی در استخوان مفصل، تاندون ها و یا اعصاب اندامها ممکن است نیاز به عمل جراحی داشته باشد، که در این حالت نیز یک جراح ارتوپدی می تواند اقدام به درمان فردی کند.

پس در واقع دامنه فعالیت یک جراح ارتوپد کمی گسترده تر از آن است که اکثر مردم فکر می‌کنند و همچنین انجام مشکلات دست و پا کمر و گردن و دردهایی که در این ناحیه ممکن است ایجاد شود نیز به وسیله یک پزشک ارتوپد قابل درمان می باشد.

بررسی عملکرد بهترین پزشک ارتوپد

با بروز دردهای جسمانی و هرگونه آسیب در بخش های اسکلتی بدن تمامی افراد به این فکر هستند که به یک متخصص ارتوپد مراجعه کرده تا علت و میزان عوارض جسمانی را جویا شوند.

متخصصین ارتوپد در تلاشند همه روزه سطح آگاهی و علم خود را آپدیت کرده و با استفاده از روش های نوین و کارآمد فرآیند درمان آسیب های جسمانی را در پیش می‌ گیرند،

این پزشکان می توانند بهترین روش های درمان را به مراجعین خود ارائه دهند و در مدت زمان کوتاه می توانند سخت ترین و مهمترین آسیب های جسمانی را درمان کنند.

پزشکان و متخصصانی که همه روزه سطح علمی خود را افزایش می دهند به راحتی می‌ توانند خدمات درمانی مناسب تری را به مراجعین ارائه دهند و به این واسطه سلامت جسمانی افراد در سنین مختلف به خوبی حفظ شده و از آسیب های بیشتر محفوظ می‌ مانند.

متخصصین ارتوپد با استفاده از روش‌ های تشخیصی و حتی معاینات فیزیکی تشخیص می دهند که علت عارضه و آسیب چیست و بهترین روش درمانی را پیش روی مراجعین قرار می‌ دهند.

اگر برای درمان آسیب های استخوانی، مفصلی و عضلانی به پزشک ارتوپد ماهر و با تجربه مراجعه کنید قطعاً بهترین روش های درمانی پیش روی شما قرار گرفته و با طی کردن دوره درمان تحت نظر متخصص می‌ توانید سلامت جسمانی خود را بازگردانید.

متخصصین ارتوپد درمان های مختلفی را برای گروه های سنی متفاوت در نظر می‌ گیرند.

گاها کودکان بر اثر بروز حوادث و آسیب‌ ها و افراد جوان تر بر اثر آسیب های جسمانی خاص ناشی از ورزش و فعالیت های نامناسب ممکن است سایر مشکلات را در اندام های حرکتی تجربه کنند البته چنین آسیب‌ هایی در سنین بالا کاملاً طبیعی است و افراد ممکن است مشکلات زیادی مانند تحلیل مفاصل، آرتروز و آسیب های استخوانی را تجربه کنند اما این پزشکان و متخصصان ارتوپد هستند که می‌ توانند بهترین شیوه‌ های درمانی را به صورت تخصصی در پیش گرفته و هرگونه عوارض جسمانی را نیز درمان می کنند.

باید همواره یک پزشک ارتوپد ماهر و با تجربه را بشناسید تا در صورت نیاز بتوانید با دغدغه کم و با اطمینان کامل به پزشک مراجعه نمایید.

متخصصین امروزه به دلیل سطح آگاهی و مهارت زیادی که دارند به هیچ عنوان خودسرانه روند درمان را آغاز نمی‌ کنند و سعی دارند با روش های تشخیصی دقیق مانند عکسبرداری ها و نمونه برداری ها شرایطی بهتری را برای درمان فراهم کنند.‌

با این وجود پزشکان خیلی دقیق تر می توانند عارضه پیش آمده را بررسی کرده و با تعیین شدت آسیب بهترین روش درمانی را نیز در پیش می‌ گیرند.

البته این متخصصان شرایط جسمانی و فیزیکی مراجعین خود را بررسی کرده و متوجه خواهند شد که آیا شیوه درمان انتخابی برای آنها کاربرد مناسب را دارد یا خیر.

پزشکان ارتوپد تمامی تلاش خود را به کار گرفته تا با توجه به پیشرفت علم و وجود دستگاه های خاص با درمان کاربردی هرگونه عارضه جسمانی را بهبود بخشیده و سلامت مراجعین و بیماران را نیز حفظ می کنند، این امر باعث میشود تا افراد با اعتماد بیشتر به پزشک مراجعه کنند و عوارض جسمانی خیلی سریع تر و بهتر بهبود می یابد.

درمان های نوین و پیشرفته

درمان های نوین و پیشرفته

درمان های نوین و پیشرفته

با کمی مطالعه و تحقیق متوجه خواهید شد که فرآیندهای درمانی همه روزه پیشرفت چشمگیر و گسترده ای داشته و این امر به بهبود بیماری ها و مشکلات جسمانی کمک شایانی می‌ کند.

امروز تمامی متخصصان و پزشکانی که در زمینه های مختلف فعالیت دارند در تلاشند تا میزان آگاهی و علم خود را نسبت به روش‌ های درمانی افزایش داده تا بتوانند با روش های کم عارضه و کم خطر سلامت افراد را بازگردانند.

همانطور که می‌ دانید بیماری های مفصلی و استخوانی در شمار آسیب‌ های هستند که حتی افراد ممکن است از کودکی تا میانسالی با آن مواجه باشند.

برخی از کودکان به دلیل آسیب های جسمانی و افراد بزرگسال به دلیل انجام فعالیت های نامناسب و غیر اصولی ممکن است آسیب و شکستگی ها را در ناحیه استخوان ها و دیگر بخش های آن تجربه کنند البته دردهای مفصلی و استخوانی از عوارض میانسالی می باشد که این افراد به ویژه بانوان با آن مواجه هستند.

مشکلات و بیماری های استخوانی و مفصلی عواقب بسیار زیادی را برای افراد به همراه داشته و می‌ تواند محدودیت های بسیار زیادی را به همراه آورد.

پزشکان و متخصصانی که در زمینه ارتوپدی فعالیت دارند توصیه دارند که تمامی افراد پیش از شدت گرفتن آسیب‌ ها و دردهای مفصلی و استخوانی به پزشک مراجعه کنند تا بتوانند با اقدامات سریع مشکل و بیماری پیش آمده را کنترل کنند، پزشکان سعی دارند تا از روش‌ های نوین استفاده کنند.

به کارگیری دستگاه های پیشرفته و انواع لیزر های کاربردی روند درمان را برای مراجعین آسان تر کرده و افراد با درد و عوارض کمتر می‌ توانند روند بهبود خود را طی کنند.

در سراسر دنیا پیشرفت های چشمگیری در زمینه درمان آسیب‌ های مختلف کشف شده که البته پزشکان ایرانی تمایل بسیار زیادی به کسب آگاهی و انجام روش های درمانی پیشرفته دارند.

انواع بیماری ها به ویژه در زمینه ارتوپدی امروزه با روش های غیر جراحی درمان میشود و دیگر نیازی به ایجاد شکاف در بخش‌ های مختلف بدن نخواهد بود.

بسیاری از درمان‌ ها معمولاً به صورت بسته انجام شده و گاها با یک تزریق ساده فرد می تواند سلامت خود را به دست آورد.

پزشکان و متخصصان ارتوپد همه روزه سطح آگاهی خود را افزایش داده و با به کارگیری پیشرفته ترین دستگاه ها توانسته اند بخش زیادی از بیماری ها را برای اقشار جامعه درمان کنند به این واسطه سلامت جسمانی افراد حفظ شده و به دنبال آن آسیب های روحی و محدودیت های جسمانی بسیار زیاد را تجربه نخواهند کرد و همواره سلامت جسمانی آنها برای سالیان طولانی حفظ میشود.

بهترین زمان مراجعه به ارتوپد

گاهی بنا به دلایل مختلف ممکن است افراد درد و آسیب را در سایر اندام های حرکتی مانند عضلات، استخوان ها و مفاصل تجربه کنند، بروز این عوارض برای افراد محدودیت های حرکتی بسیار زیادی خواهد داشت و ممکن است روند زندگی طبیعی آنها با اختلال مواجه شود.

اما زمانی که با چنین دردهایی مواجه میشوید با مراجعه به یک متخصص ارتوپد می توانید علت آسیب پیش آمده را به راحتی جویا شده و متخصصان بهترین روش های درمانی و کنترلی را نیز در اختیار شما قرار می دهند.

اما سوال اینجاست که چه زمان بهتر است به پزشک ارتوپد مراجعه کرد، زمانی که احساس می‌ کنید طی چند روز به صورت پیوسته درد در نواحی مختلف بدن و سایر اندام‌ های حرکتی اتفاق می‌ افتد و نمی‌ توانید علت اصلی آن را پیدا کنید بهتر است با مراجعه به پزشک اقدامات لازم را جهت بررسی های دقیق تر انجام دهید.

پزشکان و متخصصین ارتوپد ناحیه درد را بررسی کرده و به واسطه سایر روش‌ های تشخیصی مانند معاینه و عکسبرداری تعیین خواهند کرد که کدام عضو دچار آسیب شده و بهترین شیوه درمانی را پیش روی مراجعین قرار می‌ دهند.

اما مهم است که به محض بروز آسیب‌ های جسمانی سریعاً به پزشک مراجعه کنید و بی تفاوتی نسبت به هرگونه عارضه و دردهای جسمانی می تواند مشکلات شدیدتری را به وجود آورد و  افراد را با دردسرهای بسیار زیاد مواجه می کند.

پس بهتر است در صورت بروز هرگونه حالت غیر طبیعی در بدن خود را به پزشک رسانده و از متخصصان بخواهید که وضعیت سلامتی و جسمانی شما را بررسی کنند زیرا اگر آسیب ها برای مدت طولانی در بدن باقی بمانند با درگیر کردن سایر اعضا می تواند سلامت فرد را به صورت جدی به خطر بیندازد.

با این حال باید بدانید که بهترین زمان برای مراجعه به پزشک ارتوپد زمانی است را در سایر اندام‌ های حرکتی درد را تجربه می کنید.

حتی اگر عضو کوچکی در بدن با آسیب مواجه است بهتر است که با یک پزشک مشورت کرده تا متخصصان تشخیص دهند که آیا سلامت فرد با خطر مواجه است یا خیر.

متخصصین ارتوپد در صورت بروز سایر مشکلات می‌ توانند روش های درمانی مناسب را در پیش بگیرند اگر این پزشکان در مراحل اولیه سایر بیماری‌ ها را شناسایی کنند قطعا روش‌ های درمانی آسان تری پیش روی شما خواهد بود و اگر عارضه جدی سلامت فرد را تهدید کند پزشکان از سایر روش های درمانی نوین استفاده کرده تا تحت هر شرایطی سلامت افراد را حفظ کنند، به این واسطه هرگونه اختلال جسمانی سریعا درمان شده و سایر ارگان های حیاتی بدن از مشکلات و سایر بیماری ها محفوظ می مانند.

دردهای استخوانی، مفصلی، غضروفی و حتی عضلانی تنها مختص سنین بالا و افراد ورزشکار نخواهد بود و ممکن است افراد خیلی زود و در سن کم با آسیب‌ های جسمانی و محدودیت های حرکتی مواجه شوند.

مطالعه بیشتر  بهترین دکتر تعویض مفصل زانو

اگر احساس می کنید که مانند قبل نمی توانید فعالیت های شخصی و روزمره خود را انجام دهید و سایر اندام ها تحت فشار مضاعف قرار می گیرند بهترین زمان مراجعه به پزشک ارتوپد است.

به این واسطه پزشک بررسی می کند تا متوجه شود علت و میزان آسیب تا چه حد است و نهایتاً روش های درمانی موثر را پیش روی مراجعین قرار می‌ دهند، با این روند کلیه محدودیت‌ ها از بین رفته و از سایر اختلالات و بیماری های جسمانی بسیار حاد دور خواهید ماند.

بهترین متخصص ارتوپد

بهترین متخصص ارتوپد

بیماری آرتروز

آرتروز یکی از رایج ترین بیماری ها است که این مشکل به خاطر بروز ساییدگی در مفاصل و ورم مفاصل و استخوان ها ممکن است ایجاد شود.

و از شایع ترین دردهای مفاصل می‌توان به مفاصل دست و پا، زانو و ستون فقرات اشاره کرد که اکثر در سنین بالا مشاهده می شود، ولی این بدان معنا نیست که افرادی که در سنین پایین هستند به آرتروز مبتلا نشوند.

و از علائم آرتروز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • احساس درد هنگام نشستن و یا بلند شدن و همچنین بالا رفتن از پله ها
  • همچنین ایجاد صدا در مفاصل یکی دیگر از علائم آرتروز می باشد
  • از علائم دیگر می‌توان به تورم مفصل و یا بزرگ شدن بخش استخوانی اشاره کرد.

علت های ایجاد آرتروز چیست؟

  • بالا رفتن سن
  • افزایش وزن
  • برنامه غذایی نامناسب
  • بیماری‌های مفصلی
  • ایجاد شکستگی در بخش های مختلف
  • همچنین بی‌حرکتی های طولانی ممکن است ایجاد شود.

لازم به ذکر ایت که رتروز انواع مختلفی دارد و درمان آرتروز نیز باید به وسیله یک پزشک ارتوپدی متخصص انجام گردد.

جراحی زانو چگونه است؟

در برخی از حالات مشاهده می‌شود که مفاصل زانو بسیار سریع دچار فرسایش می‌گردد که در نتیجه آن باعث بروز درد های شدید می شود.

معمولا بخش مفاصل و ستون فقرات زودتر از سایر بخش ها ممکن است از بین برود و یا در برخی از حالت ممکن است به خاطر ضربه خوردن و یا برخی از عوامل دیگر باعث بروز مشکلاتی در این بخش های بدن شود که در این حالت به جراحی نیاز است.

هدف از جراحی زانو از بین بردن بخش عظیمی از درد ناشی از وجود مشکل در بخش غضروفی زانو می‌باشد

که باید جراحی زانو به وسیله یک پزشک فوق العاده حرفه ای انجام شود، در این حالت عوارض آن به حداقل رسیده و فرد سالیان دراز بدون هیچ گونه مشکل و دردی می‌تواند به زندگی عادی خود ادامه دهد.

و با توجه به اینکه در افراد مسن جراحی زانو باید با حساسیت و دقت بالا انجام شود، به همین دلیل انتخاب یک جراح مناسب و متخصص در این مورد بسیار حائز اهمیت است.

و بعد از عمل نحوه نگهداری و مراقبت های بعد از عمل نیز بسیار حائز اهمیت بوده و باید به دقت انجام شود و تا دوران نقاهت در سریع‌ترین زمان ممکن سپری شود.

معمولاً جراحی زانو در افرادی انجام می‌شود که به گونه‌ای درد ایجاد شده از آن، باعث مختل شدن زندگی روزانه فرد شده باشد.

در حالت کلی بخش جراحی آخرین اولویت برای درمان دردهای ناشی از بروز مشکل در بخش غضروف و استخوان می باشد.

چه افرادی باید تعویض مفصل را انجام بدهند؟

معمولاً تعویض مفصل در افرادی که دارای درد کمی هستند و می‌توانند به زندگی خود ادامه می‌دهند انجام نمی‌شود.

ولی افرادی که مشکلات آنها به قدری است که با تعویض مفصل هم نمی تواند باعث بهبود آنها شود در نتیجه این افراد نیز از لیست تعویض مفصل خارج می‌شوند.

در برخی از حالت ممکن است ستون فقرات فرد خمیده و فرسوده شده باشد و یا لگن ها و مفاصل زانو خراب شده باشد و شاید دچار بیماری‌های روماتیسمی باشند در اینصورت نیز، تعویض مفصل نمی تواند چاره ساز باشد.

در واقع برای انجام تعویض مفصل باید آزمایش های ویژه ای انجام شود به گونه‌ای که پزشک در صورت انجام تعویض مفصل، باید از بهبود کامل فرد اطمینان داشته باشد.

پس بدان معنا نیست که هر کسی که دچار درد شدید باشد می تواند تعویض مفصل انجام دهد.

مثلا افرادی که دارای سن خیلی بالایی هستند و یا افرادی که بسیار جوان هستند، جراحی مفاصل برای این افراد انجام نمی‌شود.

تعویض مفصل برخلاف باور عموم، جراحی بسیار بزرگ و احساس می باشد پس باید فرد به هیچ عنوان مشکلات قلبی و یا مشکلات دیگری که ممکن است این عمل را مشکل‌ساز کند نداشته باشد و باید تمام موارد برای انجام عمل وجود داشته باشد تا پزشک مرتبط بتواند تعویض مفصل را انجام دهد.

شاید براتوم

آرتروسکوپی چیست؟

آرتروسکوپی یک وسیله خاصی می باشد که پزشک متخصص ارتوپدی به وسیله آن می‌تواند داخل مفاصل را مشاهده نماید که بعد از آن تشخیص می‌دهد چه اقدامی برای درمان بیمار انجام دهد.

در واقع کلمه آرتروسکوپی به معنای دیدن بخش داخلی مفاصل می باشد.

دلیل اصلی استفاده از آرتروسکوپی تشخیص صحیح بیماری و همچنین مشاهده تصویری برای تشخیص و درمان مشکل موجود در بخش های داخلی مفاصل بیمار می باشد، چون در برخی از حالات امکان تشخیص دقیق وجود ندارد و پزشک باید از طریق آرتروسکوپی اقدام به مشاهده داخل مفصل بیمار کند که در نتیجه آن بتواند موارد لازم را برای درمان انجام دهد.

اطلاعاتی در مورد ارتوپدی

اطلاعاتی در مورد ارتوپد

اطلاعاتی در مورد ارتوپد

با شنیدن نام پزشکی ارتوپد (متخصص ارتوپد) ممکن است ذهنتان به سمت مشکلات و آسیب‌ های استخوان و مفاصل برود، اما باید بدانید که ارتوپدی فقط به بیمارانی که آسیب های استخوانی، مفاصل و انواع عفونت های استخوانی را تجربه می کنند محدود نخواهد شد.

معمولاً ارتوپدی به هرگونه شکستگی، درمان فرورفتگی استخوان، ناهنجاری‌ های مادرزادی در نقاط مختلف بدن تعلق می گیرد. هرگونه آسیب و اصلاح آنها در ستون فقرات، اختلالات رشد دست و پا، مشکلات کف پا، تومورهای استخوانی، نرمی استخوان ها و هرگونه آسیب های مشابه در شمار درمان های ارتوپدی قرار می‌ گیرد.

متخصصان ارتوپد می‌ توانند آسیب‌ های مختلف استخوانی، مفصلی و غضروفی افراد را برطرف کرده و در مراحل ابتدایی معمولا دارو درمانی بوده و در مراحل بالاتر و حاد تر عموما از جراحی استفاده می‌ کنند. ارتوپدی در کشور ما یکی از رشته های پرطرفدار بوده که همواره متخصصان و پزشکان می‌ توانند با ارتقاء میزان اطلاعات و تجربه خود هرگونه آسیب و ناهنجاری در استخوان ها، مفاصل و غضروف ها را با درمان های بسیار کوتاه مدت برطرف نمایند.

 ویژگی های بهترین متخصص ارتوپدی

بهترین متخصص ارتوپد

بهترین متخصص ارتوپد

گاها ممکن است افراد با درد و آسیب های مختلف در نواحی استخوان ها و مفاصل خود به پزشک مراجعه نمایند، در وهله اول باید بدانید که تشخیص و درمان این عارضه در تخصص پزشکان ارتوپد می باشد اما مسئله این است که کدام پزشک می تواند آسیب شما را طی مدت زمان کوتاه و با درمان مناسب برطرف سازد.

پزشکانی که در زمینه ارتوپدی فعالیت دارند، معمولا تخصص خود را در قسمت های مختلف بدن کسب می نمایند. به عنوان مثال برخی از متخصصان ارتوپد تنها در زمینه ستون فقرات کار کرده و برخی دیگر در زمینه دست و پا و دیگر اندام فعالیت خواهند کرد.

اگر متخصصان بتوانند علم و دانش خود را همواره به روز نمایند، می توانند به بیماران بیشتری کمک کنند و با تشخیص درست و به موقع می‌ توانند آسیب‌ های مختلف را برطرف کرده و از شدت گرفتن عارضه جلوگیری نمایند. نکته بسیار مهم این است که بهترین متخصص ارتوپد کسی است که تجربه فراوانی داشته باشد. متخصصان ارتوپد با توجه به شدت و میزان عوارض می‌ توانند درمان‌ های مختلف را برای افراد در پیش بگیرند. هر چه تجربه پزشکی مربوطه بالاتر باشد قطعاً می‌ تواند برای درمان به شما کمک بیشتری نماید.

نحوه انتخاب پزشکی ارتوپدی

بهترین متخصص ارتوپدی

بهترین متخصص ارتوپدی

زمانی که آسیب ها و بیماری های مختلف را تجربه می‌ کنید، قطعا دغدغه یافتن پزشکی مربوطه و البته متخصص را خواهید داشت. اگر با آسیب های استخوانی، مفصلی و غضروفی مواجه هستید، حتما به پزشکان و متخصصانی مراجعه کنید که در زمینه ارتوپدی تخصص خود را از دانشگاه های معتبر دریافت نموده باشند.

یک جراح و متخصص ارتوپد باید میزان تحصیلات مناسبی داشته باشد و البته باید به صورت قانونی فعالیت خود را در مطب شخصی و یا بیمارستان های مختلف آغاز نموده باشد. هرچه تجربه، واقع گرایی و توانایی پزشکان بیشتر باشد می‌ تواند درمان را با مهارت بالاتری برای بیمار آغاز نماید. همواره باید بدانید که شجاعت و تشخیص به موقع و درست پزشک می تواند باعث حفظ سلامت بیمار شود.

کلام آخر

پزشکان و متخصصانی که در زمینه ارتوپدی فعالیت دارند تمامی تلاش خود را به کار گرفته تا بتوانند هرچه سریعتر آسیب‌ های پیش آمده را درمان کنند.

زیرا مشکلاتی که به واسطه آسیب های استخوانی بروز پیدا می‌ کند بسیار شدید و طاقت فرسا می باشد و ممکن است برای عموم افراد کمی نگران کننده و غیرقابل تحمل باشد.

به همین دلیل ارتوپدی یکی از مهمترین شاخه های علم پزشکی به شمار می‌ آید و پزشکان و متخصصان فعال در این زمینه می‌ توانند با اقدامات بسیار ساده اما کاربردی هرگونه اختلالات اسکلتی را درمان کنند‌.

نکته مهم این است که این پزشکان در مرحله اول باید تشخیص درستی داشته باشند تا بتوانند روش های درمانی را هرچه سریعتر در پیش بگیرند.

درد در بخش‌ های مختلف بدن و حتی در سنین مختلف قابل شناسایی می باشد و متخصصان تا جایی که امکانش وجود داشته باشد از جراحی های باز استفاده نمی کنند و سعی دارند تا از روش‌ های درمانی ساده تر اما کاربردی استفاده کنند.

اختلالات مربوط به استخوان ها و مفاصل به واسطه عکسبرداری و انواع اسکن ها قابل شناسایی بوده و متخصصان می‌ توانند با بررسی های دقیق متوجه شوند که علت درد پیش آمده چیست و تا چه حد سلامت افراد را تهدید می کند.

———————————————————–

راه های ارتباطی با دکتر مجید قربان زاده

پیج اینستاگرام دکتر مجید قربان زاده

کانال آپارات دکتر مجید قربان زاده

کانال نماشا دکتر مجید قربان زاده

———————————————————–

فوق تخصص های ارتوپدی – بهترین متخصص ارتوپد در تهران – بهترین متخصص ارتوپد در تهران – بهترین متخصص ارتوپدی – متخصص ارتوپد تهران – متخصص ارتوپد غرب تهران 

دکتر پنجه طلا ارتوپد – دکتر پنجه طلا ارتوپد – بهترین بیمارستان ارتوپدی تهران – بهترین بیمارستان ارتوپدی تهران – فوق تخصص ارتوپد در تهران – فوق تخصص ارتوپد در تهران

بهترین دکتر ارتوپد ایران – بهترین دکتر ارتوپد ایران – دکتر ارتوپد تهران پیروزی – دکتر ارتوپد تهران پیروزی – بهترین متخصص ارتوپد در تهران بهترین متخصص ارتوپد در تهران 

فوق تخصص ارتوپد پیروزی – فوق تخصص ارتوپد پیروزی – بهترین دکتر ارتوپد در تهران – بهترین دکتر ارتوپد در تهران – بهترین دکتر ارتوپد در تهران

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *