اصلاح انحرافات استخوان و مفاصل

اصلاح انحرافات استخوان و مفاصل

اصلاح انحرافات استخوان و مفاصل

اصلاح انحرافات استخوان و مفاصل

اصلاح انحرافات استخوان و مفاصل تنها به وسیله پوزش متخصصین ارتوپد حرفه ای قابل انجام است.

در واقع با توجه به اینکه این عمل بسیار دشوار می باشد و نیازمند داشتن تجربه بالا از به همین دلیل تنها پزشکان حرفه ای می توانند این کار را به بهترین شکل که از آن جمله می‌توان به دکتر مجید قربان زاده اشاره کرد که متخصص ارتوپد در غرب تهران می باشد برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با روش اصلاح انحرافات استخوان و مفاصل به همراه باشید.

عمل جراحی برای درمان انحرافات استخوان و مفاصل

در حالت کلی انجام برخی از نرمش ها و ورزش های خاص که از به وسیله پزشک توصیه می گردد می تواند باعث درمان انحراف زانو شود.

در برخی مواقع انجام تمام کارها و تمام روشها به هیچ گونه‌ای رفع کننده مشکل نیست و روز به روز با افزایش سن بیمار، مشکل شدیدتر میشود که در این حالت تنها راه انجام عمل جراحی برای رفع مشکل جراحی زانو می باشد.

با توجه به اینکه این عمل ها بسیار حساس هستند پس باید به وسیله پزشکان حرفه‌ای انجام شود تا نتیجه خوبی به دست می آید در واقع فرد باید بتواند به زندگی عادی خود برگردد.

به همین دلیل شما باید برای انجام جراحی زانو به پزشکان و فوق العاده حرفه ای و متخصص مانند دکتر قربانزاده مراجعه نمایید.

بهترین جراح اصلاح انحراف استخوان و مفاصل

آرتروز یکی از مشکلاتی است که معمولاً در یک طرف مفصل تاثیر دارد و می تواند باعث بروز ناهنجاری ها و یا انحرافات استخوانی مانند پای پرانتزی یا ضربدری گردد.

که در چنین مواقعی می توان با کمک پزشکان و متخصصین حرفه‌ای مانند دکتر قربان زاده اقدام به اصلاح انحراف استخوان کرد.

در واقع می‌توان گفت که انحراف استخوان زانو هنگامی اتفاق می‌افتد که زانو و ساق پا در یک خط مستقیم نباشند؛ در واقع این حالت باعث میگردد تا فشار زیادی بر بخش داخلی زانو اعمال شود که در نهایت منجر به بروز اختلال هنگام حرکت می شود.

استئوتومی چیست؟

اصلاح انحرافات استخوان و مفاصل

اصلاح انحرافات استخوان و مفاصل

به عملی که برای در رفع کردن انحراف زانو یا آرتروز انجام می‌شود استومی گفته می‌شود که این عمل فقط در افرادی که جوان هستند انجام می‌گیرد؛ در واقع هدف اصلی از انجام دادن این جمع عمل ترمیم و اصلاح انحرافات زانو می‌باشد.

عمل استئوتومی در چه افرادی انجام می‌شود؟

افرادی که دچار مشکلاتی مانند زانوهای پرانتزی هستند، این عمل انجام می‌شود و معمولاً کمتر در زانو های ضربدری انجام میگیرد.

در واقع باید آزمایشات لازم انجام گیرد و بر حسب شرایط بیمار روش درمانی مناسب انتخاب گردد.

انحراف زانو به داخل

وقتی که انحراف زانو رو به داخل وجود داشته باشد در واقع زانوی ضربدری باشد در این حالت داخل ساق پا در کنار هم قرار گرفته و به گونه ای زانوها در مجاورت هم قرار می گیرند که به این نوع انحراف ضربدری می گویند.

مطالعه بیشتر  تنگی کانال نخاع

زانوی ضربدری موقعیت غیر طبیعی است که باعث می‌شود تا فرد نتواند به صورت عادی زانوها و مچ ها را در کنار یکدیگر نگه دارد.

معمولاً علت اصلی زانوی ضربدری پاتولوژیک و فیزیولوژیک می‌باشد که معمولاً در کودکان سنین کم رخ می دهد؛ که اکثراً علت پاتولوژیک مشکلاتی مانند راشیتیسم، تیپ فیزیکال و همچنین وجود شکستگی ها در استخوان زانو می‌باشد.

انحراف زانو به خارج

هنگامی که فرد دچار انحراف زانو به خارج باشد در این حالت زانو ها از هم فاصله می گیرند که معمولا این حالت در دوران جنینی در رحم مادر اتفاق می افتد.

وقتی که نوزاد شروع به حرکت و راه رفتن می کند رفته‌رفته مشکل حل می‌شود.

عوامل دیگری مانند شکسته شدن استخوان پا یا زانو وجود تومورهای استخوانی،  راشیتیسم جز مواردی هستند که می تواند باعث انحراف زانو به خارج شود.

برای درمان و اصلاح انحرافات استخوان و مفاصل چه باید کرد؟

مهمترین موردی که برای درمان انحراف زانو باید انجام شود این است که باید یک متخصص ارتوپد دکتر متخصص و فوق العاده بالایی در این زمینه دارد اقدام به معاینه و درمان بیمار کند که خوشبختانه وجود پزشکانی مانند دکتر قربانزاده باعث شده است تا تمام این موارد به بهترین شکل ممکن رفع گردد.

در واقع بیماران نباید نگرانی در یک بار داشته باشند چون بحث تشخیص و درمان به وسیله بهترین پزشکان کشور انجام می گیرد.

اصلاح انحرافات استخوان و مفاصل

اصلاح انحرافات استخوان و مفاصل

درمان مناسب برای انحرافات استخوان و مفاصل

زمانی که شخصی با انحراف در استخوان ها و مفاصل به پزشک مراجعه می‌ کند، متخصصین ابتدا وضعیت جسمانی فرد را مورد بررسی قرار داده تا بتوانند بهترین روش برای درمان عارضه پیش آمده را آغاز نمایند.

توجه داشته باشید که پیش از هر چیزی سن و وضعیت جسمانی افراد مورد بررسی قرار می‌ گیرد و با توجه به عوامل مربوطه متخصصان ورزش های مختلف را برای افراد تجویز می کنند.

در بسیاری از مواقع انحرافات استخوان و مفاصل با انجام فعالیت های ورزشی خاص به صورت مستمر و دقیق بهبود پیدا می‌ کند.

اما باید بدانید که در دیگر مواقع و مخصوصاً برای بزرگسالان انحرافات با جراحی های ساده و پیشرفته برطرف خواهد شد.

با توجه به شدت عارضه متخصصان تشخیص می‌ دهند که افراد چه نوع جراحی را باید انجام دهند و نهایتاً با استفاده از فیزیوتراپی و انجام فعالیت های ورزشی خاص عارضه پیش آمده را برطرف خواهند کرد.

معمولاً انحرافاتی که در استخوان و مفاصل اتفاق می‌ افتد اگر سریع درمان شوند هیچ گونه آثاری از آنها باقی نخواهد ماند، اما اگر اما عوارض پیش آمده برای مدت طولانی درمان نشوند استخوان ها شکل گرفته و مفاصل به سختی قابل درمان خواهند بود.

اصلاح انحرافات زانو

برای اینکه اصلاح انحرافات زانو به بهترین شکل ممکن انجام شود پزشک از روش‌های مختلفی برای تشخیص استفاده می کند، در واقع شرایط بیمار می تواند مشخص کننده نوع درمان باشد.

از روش‌های معمول برای اصلاح انحرافات زانو می توان به فیزیوتراپی و لیزردرمانی ورزش حرکات خاص و همچنین عمل جراحی اشاره کرد.

در واقع می‌توان گفت که عمل جراحی در صورتی که تمام روشها پاسخگو نباشد انجام می‌گیرد.

بهبود انحراف ستون فقرات با ورزش

بروز هرگونه مشکل و آسیب در سیستم اسکلتی بدن اغلب مربوط به ضعف های عضلانی است و ممکن است افراد ندانند که تا چه حد می‌ تواند آثار مخربی را از خود به جای بگذارد.

تقویت عضلات با انجام فعالیت های ورزشی اصولی و مناسب کمک می‌ کند تا فشارهای مضاعف از سایر اندام‌ های حرکتی برداشته شده و حتی با وجود سن بالا افراد قامتی استوار و بدون مشکل خواهند داشت.

مطالعه بیشتر  خالی کردن زانو

یکی از مسائلی که ممکن است افراد در سنین کودکی، جوانی و بزرگسالی با آن مواجه شود انحرافاتی است که ممکن است در ستون فقرات اتفاق بیفتد، آسیب به ستون فقرات علاوه بر آنکه قامت افراد را دچار تغییر می کند می تواند بخش های حساس بدن مانند کمر، نخاع و گردن را نیز با مشکل مواجه کرده و این افراد رفته‌ رفته محدودیت‌ های زیادی را نیز تجربه می‌ کنند.

اما امروزه پزشکان و متخصصان در کنار انجام فعالیت های درمانی سعی دارند تا با انجام تمرینات ورزشی بخش عمده‌ ای از انحرافات ستون فقرات را درمان کنند.

برای افراد مبتلا به این عارضه انجام فعالیت های ورزشی کم فشار و البته پیوسته بسیار مناسب است و از بهترین و کاربردی ترین آنها می‌ توان به تای چی، یوگا و پیلاتس اشاره کرد.

تمرینات ورزشی که تمرکز بیشتری بر انعطاف بدن دارند می توانند با افزایش دامنه حرکتی بدن به تقویت عضلات ریز و درشت کمک شایانی کنند، معمولاً این فعالیت های ورزشی به طور پیوسته منجر به تقویت سایر بافت ها شده و فشارهای مضاعف از ستون فقرات برداشته میشود،

ادامه دادن به این روند رفته رفته باعث بهبود وضع وضعیت ستون فقرات شده و هرگونه اختلال و انحراف به مرور زمان درمان میشود.

مسئله بسیار مهم و قابل توجه این است که اگر پزشک به منظور رفع و بهبود انحراف ستون فقرات حرکات اصلاحی را برای شخصی مناسب بداند به هیچ عنوان نباید خودسرانه انواع تمرینات ورزشی را آغاز کند،

این افراد به دلیل ضعف و نقصی که در ستون فقرات وجود دارد نمی توانند تمامی فعالیت های ورزشی را مانند سایرین انجام دهند و موظفند که در دوره‌ های طولانی حرکات کششی و اصلاحی را انجام داده تا به مرور زمان شرایط بدن برای انجام فعالیت‌ های تخصصی تر فراهم شود.

تمامی تمرینات ورزشی که به منظور بهبود انحراف ستون فقرات انجام می‌ پذیرد باید تحت شرایط کاملاً ایمن باشد و متخصصان و مربیانی که در این زمینه تجربه و مهارت دارند می‌ توانند شما را به خوبی راهنمایی کنند، این افراد حتی جزئی‌ترین مسائل مانند موقعیت قرارگیری دست‌ ها، پاها و حتی ستون فقرات را به افراد آموزش می‌دهند تا بهترین نتیجه دریافت شود.

در طی انجام فعالیت‌ های اصلاحی برای بهبود انحراف ستون فقرات دم و بازدم، نحوه قرارگیری بدن و زمان اجرای تمرینات و تمامی جزئیات در کنار یکدیگر مسائلی مهم به شمار آمده و هرچه دقت فرد در این زمینه بیشتر باشد نتیجه مطلوب سریع‌ تر حاصل می‌ گردد.

به طور کلی انحراف ستون فقرات اگر کنترل و درمان نشود به مرور زمان آسیب‌ های پیش آمده شدت پیدا کرده و عملکرد کلی بدن به ویژه سیستم حرکتی و اسکلتی با نقص‌ های جبران ناپذیر مواجه میشود.

با این حال پزشکان در کنار سایر روش‌ های درمانی انجام چنین فعالیت‌ های ورزشی را بسیار موثر و مهم دانسته و معتقدند که مکمل اصلی فرایندهای درمانی جهت بهبود انحراف ستون فقرات هستند.

اطلاعاتی در مورد اصلاح انحرافات استخوان و مفاصل

گاها ممکن است افراد به دلایل مختلف با انحرافاتی در ناحیه استخوان و مفاصل مواجه شوند.

تنها راه درمان این عارضه ها مراجعه به پزشک متخصص بوده تا بتوانند از طریق ورزش های خاص، دارو درمانی و یا نهایتاً با استفاده از جراحی های گوناگون انحرافات پیش آمده را نیز اصلاح نمایند.

مطالعه بیشتر  نکروز زانو چیست

اما توجه داشته باشید که افزایش سن، افزایش وزن، مسائل ژنتیکی و هرگونه آسیب های اکتسابی همگی دلایلی هستند که می‌ توانند باعث انحراف و آسیب به استخوان و مفاصل نواحی مختلف بدن شوند.

آرتروز یکی از مشکلاتی است که ممکن است افراد در سنین مختلف در ناحیه مفاصل تجربه کنند که نهایتاً باعث بروز ناهنجاری ها و انحرافات در نواحی مختلف خواهد شد.

به عنوان مثال آرتروز می‌ تواند باعث پرانتزی شدن و یا ضربدری شدن استخوان زانو شود که با کمک پزشک و انجام جراحی های خاص عارضه پیش آمده را برطرف خواهند کرد.

لازم به ذکر است که هرگونه انحراف در استخوان زانو می‌ تواند آسیب‌ هایی را برای ساق پا به دنبال داشته باشد که نهایتاً در صورت عدم درمان ناهنجاری ها گسترش پیدا کرده به همه نواحی مختلف تحت تاثیر این انحراف قرار می گیرند.

متخصصان توصیه می کنند در صورت بروز هرگونه انحراف استخوان و مفاصل بهتر است به مراکز مربوطه و متخصصین ارتوپد حرفه ای مراجعه کرده و آسیب پیش آمده را نیز درمان نمایید.

نکات پایانی در مورد انحرافات استخوان و مفاصل

هرگونه انحراف در استخوان و مفاصل مسئله بسیار مهمی خواهد بود که نهایت می‌ تواند اسکلت و قامت افراد را تحت تاثیرات منفی قرار داده و آسیب‌ های بیشتری را برای نواحی مختلف به وجود آورد.

اگر احساس می کنید که به مرور زمان انحرافات، درد و آسیب های مختلفی در استخوان ها و مفاصل شما به وجود آمده است بهتر است که سریعا آنها را پیگیری کرده تا بتوانید در مراحل ابتدایی عارضه پیش آمده را درمان کنید.

بهترین متخصص ارتوپد

اصلاح انحرافات استخوان و مفاصل

اصلاح انحرافات استخوان و مفاصل

امروزه پزشکان متعدد که در زمینه درمان و اصلاح انحرافات استخوان و مفاصل مخصوصاً جراحی مفاصل خدمات ارائه می دهند باعث شده است تا تمام افرادی که دچار انحرافات استخوان و انحرافات مفصل هستند بتوانند به کمک پزشکان حرفه‌ای این مشکل را رفع نمایند.

در واقع با توجه به اینکه بحث درمان و تشخیص مشکلاتی که مربوط به مفاصل هستند بسیار حساس است و باید به وسیله پزشکان حرفه ای انجام گیرد.

در این حالت سپردن این کار به پزشکان متخصص می تواند تضمین کننده برگشت سلامتیتان و یا رهایی از مشکلات سلامتی شود.

در واقع تشخیص انحرافات استخوان و مفصل به وسیله پزشکانی مانند دکتر قربان زاده و درمان به راحتی امکان پذیر شده است چون دکتر مجید قربان زاده جزو بهترین متخصصین ارتوپد در غرب تهران می باشد.

ایشان می تواند انواع خدمات را در رابطه با تشخیص و درمان مشکلات مربوط به استخوان، ستون فقرات، لگن، مفاصل و سایر بیماری های مربوط به استخوان بندی بدن انسان به راحتی تشخیص دهد.

با توجه به اینکه تمام این موارد بسیار حساس است و اگر به وسیله پزشکان تازه کار انجام شود، در این حالت ممکن است باعث بروز مشکلات جدی‌تری شوند.

پس اگر شما هم جزو افرادی هستید که مشکلاتی یا انحرافاتی در استخوان و مفاصل خود دارید، در این صورت بهترین و مطمئن ترین گزینه برای به حداقل رساندن عوارض و بهبودی کامل مراجعه به پزشکان حرفه‌ای مانند دکتر قربان زاده می باشد که در غرب تهران خدمات ارائه می دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با دکتر قربان زاده می توانید به وبسایت قربانزاده مراجعه نمایید.

 

———————————————————–

راه های ارتباطی با دکتر مجید قربان زاده

پیج اینستاگرام دکتر مجید قربان زاده

کانال آپارات دکتر مجید قربان زاده

کانال نماشا دکتر مجید قربان زاده

———————————————————–

علت کج شدن ساق پا – علت کج شدن ساق پا – درمان انحراف زانو بدون عمل جراحی – درمان انحراف زانو بدون عمل جراحی – درمان انحراف ساق پا با فیزیوتراپی – درمان انحراف ساق پا با فیزیوتراپی

بهترین جراح پای پرانتزی – بهترین جراح پای پرانتزی – بهترین جراح پای پرانتزی – بهترین جراح پای پرانتزی – عوارض عمل پای پرانتزی – عوارض عمل پای پرانتزی – فیلم عمل جراحی پای پرانتزی 

فیلم عمل جراحی پای پرانتزی – هزینه عمل پای پرانتزی – هزینه عمل پای پرانتزی – هزینه عمل پای پرانتزی – هزینه عمل پای پرانتزی – هزینه عمل پای پرانتزی – هزینه عمل پای پرانتزی 

3 دیدگاه

  • سلام و وقت بخیر به آقای دکتر
    می خواستم ازتون بپرسم آیا می توان جراحی اصلاح زانوی پرانتزی را هم زمان در هر دوزانو انجام داد؟

    • سلام خدمت شما دوست عزیز این سوال بستگی ه توان شخص و سیستم بدنی فرد دارد اما باید با پزشک مشورت کرده و تحت نظر بود تا بعد از دوران نقاهت با سنجیده شدن سیستم بنی عمل بعدی انجام شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *